Har lite beslutsångest angående vilken färg jag ska köpa Kan ni hjälpa mig i pollen ? https://swedroid.se/forum/threads/vilken-faerg-gillar-du-baest.130778/
Ja då blir det lite svårare, inte för att det är svårt att flasha om ev telefon men det kan verka komplicerat när man aldrig gjort det förr.
Hur menar du då ? Med mate 7 har jag ju laddat hem och installerat via local update då uppdateringarna aldrig kommit via OTA, men det är samma procesdur du snackar om ? man tankar senaste romen ? (som vanligtvis brukar finnas på xda )
6" är verkligen the sweet spot för mig när det gäller skärmstorlek. Jag tycker 5.7" känns aningen för litet känner mig lite inträngd. Det gör verkligen skillnad med de där extra 0.5". Riktigt bra att Huawei även har lagt in så man kan ändra DPI i inställningarna. Det gör så man kan få plats med mycket information samtidigt på skärmen.
En del tvivel om kameran här, tog detta på min katt utan blixt, när jag testade kameran, nöjd själv. :-)
Håller med under den tiden jag hade en 5.5 kännde jag behov av en surfplatta vilket jag köpte sedan när jag fick tillbaka min Mate 7 som bar på lagning sålde jag surfplatta och min 5.5a
Kan du ta en bild som visar hur mkt svart det är runt skärmen ? På produkt bilderna går ju bilden ända it till kanten men inte i verkligheten kanske ser mindre ut i verkligheten men skulle sett tusen gånger mer elegant ut om skärmen gick ända ut till kanten som på den här bilden http://www.androidheadlines.com/wp-content/uploads/2015/11/Huawei-Mate-8_51.jpg
a precis (är så på alla mobiler nästan) men tycker dom svarta kanterna ser så stor på det jag sett men kan ju vara någon illsuion också beroende på vilken vinkel bilden är tagen ifrån.. för det är ju 2d glass också. vilket betyder att dom ör lite rundade vid kanterna
okej är det plastfilm eller glasskydd ? På mate 7 var det plastfilm jag tog bort den..den samlade enormt mkt fingeravtryck men å andra sidan tog den bort mkt av reflektionerna (mest problem på sommaren)
Ja jag hade 7'an men dock bara i ca. 24 timmar då jag lämnade tillbaka den. Tyckte inte prestandan i gränssnittet höll måttet när jag hade den. Därför kan jag inte uttala mig mycket om skillnader men det känns lite som att den här har lite bättre kontrast om jag inte minns helt fel. Det är ingen dålig panel på något sätt. Svärtan kunde väl vara lite bättre men det är det. Annars inga problem helt jämn och fin bakgrundsbelysning på min panel ingen som helst bleeding eller något sådant. Asskön skärm. Visade telefonen för en arbetskamrat häromdagen och han sa på en gång vilken schyst skärm jag hade på telefonen och blev lite fascinerad.
Då förväntar jag mig att Posten skickar ett sms under dagen så att jag kan hämta min Mate 8 idag. För den som vill förlänga eller ska ta ett abonnemang med Tele 2 så får man en Harman kardon högtalare med om man köper den på Cyberphoto