Har funderat på den här telefonen ända sedan man först fick se den i november. Men kollade sen på xiaomi mi5 under mwc imorse och den är verkligen intressant den med. Får väl vänta på fler recensioner om den antar jag innan jag bestämmer mig.
Priset verkar det även vara skillnad på. Men sen så verkar mi5 sakna ltebanden som är bra att ha i Sverige om man inte bor i en storstad. Får se framöver hur man gör.
Kollade på presentationen imorse, väntade på den hela veckan då jag visste att det var den enda utmanaren men bestämde mig ravens snabbt på att det blir en Mate 8
Så vart köper man Mate 8 mocha brown 4gb ram billigast i kina ? Och är det så att alla olika versionen huawei har släpps har samma och modem och stödjer därmed samma band ? Vill ju beställa från något man kan lita på... på aliexpress finns det många skojjare
Wondamobile.com tänkte jag köpa ifrån ifall det nu blir så. Läst mycket om dom på XDA och dom verkar seriösa och trevliga i mejl iaf.
Jag har suttit och jämfört bilder sida vid sida med min iPhone 6S Plus en stund nu på Instagram och jag måste säga att jag föredrar skärmen på Mate 8. Dels så har den mer kontrast och det vita känns vitare plus att det är lite mer mättad i färgerna så skärmen känns mer livfull och klar på Mate 8.
Har sett blandade svar på xda vissa säger att det gick. Men att en viss uppdatering så försvann det.. Kanske av misstag.. Ska finnas en 3e parts app som fixar det i värsta fall.. Känns som en mkt viktig funktion så jag använde den hela tiden på maten 7 där den funkar klockrent
1. Plocka bort nano simkortet från plasten, genom att värma det försiktigt. 2. Limma fast nano simkortet, nu bestående endast av metall biten, på sd-kortet. 3. Profit Verkar väldigt enkelt faktiskt, får se om man vågar sig på att testa.
Intressant. Jag har dock ingen direkt nytta personligen utav ett andra SIM-kort så jag har ingen anleding att göra detta. Men skaffar jag någon gång ett "stealthnummer" så är ju detta bra att veta! Verkar rätt enkelt ja. Smart thinking!