Most Android phones today come with virtual navigation buttons. The Mate 8 has these virtual buttons, too. We’re talking about the buttons for Home, Back, and Multitasking at the bottom of the display. Huawei allows you to customize the order of these buttons and even add a fourth one. Go to Settings > Smart assistance Select Navigation bar There will be four configurations to choose from Select the one you’d like to use This is really handy if your old phone had a different configuration. You can try to get used to Huawei’s default arrangement, or change it to something you’re already familiar with. This can be changed at any time. http://phandroid.com/2016/02/02/huawei-mate-8-tips-tricks/
Det kommer inte upp några notifieringar på hemskärmen när musik spelas, iaf inte utan att man måste göra någon inställning.
Tråkigt av Huawei. Deal-breaker för mon del. Svårt att klå meizu och xiaomis varianter dock Ja även samsung har gjort de bra
Behöver inte göra detta fick idén att det var perfectcolorbar som ställde till det då problemet började typ då och jag hade rätt. Behövde bara lägga till Messenger till dess blacklist så försvann buggen. Skönt.
Hittat ett mörkare tema. Settings ser lite trist ut med en grå gradient där uppe samt de blåa linjerna. Tänkte fixa till det hemma senare så det ser lite mer cleant ut.
Lite RobotoCondensed-typsnitt på det också och saker börjar falla på sin plats... Sent from my Mate 8
Ursäkta jag spammar men hell yes nu börjar jag få ordning på settingsappens utseende. Måste byta ut reglagen också dock tycker inte om dem. Sent from my Mate 8
Ska försöka ge mig på meddelande och telefonappen ikväll och se om man kan få till något. Det gäller att kunna få bort den vita actionbar som är där nere och förstör utseendet. Sent from my Mate 8
Hur fungerar det, är det en app där du kan ändra allt eller måste du in och hacka? Sent from my NEXT using Tapatalk
In och hackar med datorn och Photoshop. Sjuhelvetes massa filer och mappstrukturer etc. Sent from my Mate 8