Jo jag saknar min redan. @Djoa, har du nån att sälja mig[emoji12]? Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
Det står ju att den har stöd för Quick charge, är den inställd på det default eller lär man bocka i det som det är på Samsung tex. Har dock inte hittat nåt i inställningarna.
Har en P9 också och det är ju trots allt klart bättre kamera på den. Känns mer komplett på något vis. Saknar dock 6" men den är också lite otympligare att ha med sig än P9an. Hade varit gött med en Mate 8 fast med samma chassi som P9:-). Hur som helst är Mate 8 den bästa jag haft senaste året, å då har jag haft det mesta. Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
Köpt en ännu större telefon som ska agera som en liten surfplatta hemma och även telefon mellan jobbet och hemmet. Sent from my S7 Edge
Du får säga vad du tycker om den ? Jag själv tycker Xiaomi håller på att bli omsprugna lite de har fått många konkurrenter det är inte längre bara huawei och Xiaomi från kina är så mkt mer nu. Xiaomi har fortfarande en del att jobba med, men även på deras billigare modeller måste dom börja använda mer premium material som metall, det håller inte att släppa plasttelefoner längre oavsett prisklass. Deras mjukvara imponerar ej och är inte lika snabbt att öppna appar osv som många andra, och deras kameror har dom endel att arbeta på. Med det sagt så är Xiaomi fortfarande en av de mest viktiga och mest spännande tillverkarna så är glad att dom finns. Den enda gången jag var nära att köpa en Xiaomi så var det med mi4 precis vid släppet, men då var det priset som känndes lite för högt än vad man betalde för. Hur känns 6.4 i handen jämfört med en mate 8 ? Jag kan tänka mig att skillnaden är påtaglig..
Kommer slänga upp tankar i Xiaomi-forumet när jag har fått lite intryck utav den. Det verkar som att den är på ingång så jag kan hämta ut den redan idag.
Kollegan har köpt en Mate 8. Han är ganska nöjd, men volym ner är svampig och klickar inte. Sedan så bråkar Android Wear, appen säger att man måste tillåta den att köra i bakgrunden trots att det redan är gjort. En sak jag reflekterade över var att dom hade gjort telefonen lättare jämfört med Mate 7. Tycker det känns mer premium med lite tyngre i telefonen [emoji14] Skickat från min Huawei Mate 7
Svampig tycker jag inte att min var men jag störde mig fruktansvärt på powerknappen och hur lätt den var att trycka in. För lätt. Nästan alltid när jag greppade telefonen så råkade jag komma åt powerknappen och tända skärmen. Den kräver alldeles för lite tryck och tillsammans med dum position kom jag åt den konstant. Lärde mig aldrig under alla månader att slippa det problemet. På både t.ex. iPhone 6S Plus och S7 Edge är knapparna så pass styva så de trycks inte in när man greppar telefonen och kommer åt dem, precis som det ska vara.
Det är något fel med hans knapp, för om han petar upp den så klickar den som den ska. Jag tyckte inte hans strömknapp var ovanligt lätt att trycka på [emoji14] Skickat från min Huawei Mate 7
Inte ovanligt lätt kanske. Men tillräckligt för att alltid tryckas in när man greppar telefonen på sidorna. Designmiss helt klart. Sent from my S7 Edge