Ram/Lagring/Färg/Antal sim är enda skillnaden: NXT-L29 3/32 eller 4/64, dual sim och fler färger. NXT-L09 3/32, enkel sim och silver eller grå färg. Båda stödjer samtliga europeiska/asiatiska lte band. USA/NA skulle få en egen modell senare med deras lte band. http://consumer.huawei.com/minisite/worldwide/mate8/specifications.htm
Så jag antar att guld versionen och 4 gb inte kommer till Sverige? Är ju kul att vi i Sverige får u lands varianterna..
Väljer lite mellan denna och nexus 6p. Någon som testat eller ägt båda? Är ju en LCD skärm på maten, och jag har kört med samsung amoled senaste åren så de är ju lute tråkigt... Kan man dubbelklicka på någon knapp på maten för att få igång kameran som på nexus 6p?
Någon som har erfarenhet av Conrad?Köpte en Mate 8 via dem men nu i efterhand funderar jag på om det var ett bra val.
Så allt under 4gb är U-lands variant? Jag vet inte vad du gör med din telefon men jag har 3gb i min Moto X nu och har aldrig varit i närheten av att använda ens det....
Kanske man inte behöver 4GB men det är kombo med 64GB lagring som lockar då man tänker använda 2 SIM kort. Varför det inte finns en kombination 3GB/64GB undrar man???
Allmänna tankar. Notifiering fungerar så där, tjänster stänger av sig efter omstart, kameran behöver ett par uppgraderingar (känt), skärmen är den första på ett par år som jag behöver sätta ett filter på nät jag läser om natten för att inte bli utslängd I övrigt är jag mycket nöjd.
Håller faktiskt inte med sig på mjukvaran. Har nu haft min mate 8 ganska länge. Har iof haft mest samsung tidigare men jag tycker mjukvatan är riktigt bra. Jag är galet nöjd med min mate 8. Har faktiskt inget alls att klaga på just nu. Med nova launcher så har jag en helt perfekt telefon med galet bra batteritid. Den är riktigt snabb och är första androidluren jag testat som inte laggar . Jag upplever inte ens små microlagg som jag alltid gjort på mina andra telefoner efter någon veckas andvändning.
Hur upplevs skärmen i jämförelse med en 2k display? Känns som Huawei gör mycket rätt nu och batteritiden är tilltalande. Det är mobilbytarår för mig nu och är sugen på nåt nytt. Hade gärna sett en amoledskärm dock.