Allmänna tråden om Huawei U8800 Ideos X5

Diskussion i 'Ideos X5' startad av TookieDroid, 11 feb 2011.

  1. Fruktmoasen

    Fruktmoasen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    OK, det funkar inte för mig.

    Grundfrågan är hur man synkar kontakter och kalender med Outlook. Jag har installerat Myphoneexplorer, men jag får inte till anslutningen mot telefonen, varken med bluetooth eller USB.

    Edit: Jag fick till det. Drivrutinerna låg i på telefonen. Var tvungen att koppla den mot Windows 7 för att kunna hämta dem till XP.
     
    Last edited: 8 apr 2011
    mosbricka86 gillar detta.
  2. mosbricka86

    mosbricka86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    En fråga: Är det någon som har fått klagomål att ljudet har varit dåligt för mottagaren? Och att ljudet kan försvinna korta perioder?
     
  3. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det hände mig hela tiden med Tele2 och inte alls med Telenor.
     
    mosbricka86 gillar detta.
  4. partouze

    partouze Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för all info som någon tidigare talare sa! Slog till och beställde en igårkväll :D
    Har en allmän fråga som jag hoppas någon här kan besvara; Hur ska man ladda batteriet i början för att få ut bästa möjliga? Ska jag ladda den under tiden den är avstängd för att sedan starta den och stänga av den igen, och fortsätta ladda?

    Saken är den att det känns som att det var en stor hysteri förut (?) med att ladda alla nya elektronik-prylar som hade och göra med inbyggda batterier i, genom massa olika "ritualer" för att det skulle hålla bättre under flera år framöver.

    Ursäkta om det blev rörigt. Im a noob :) Mvh P
     
  5. perror

    perror Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan inte någon admin spärra denna tråd! Det går faktiskt att skapa nya med något som kallas Rubriker och talar om vad tråden handlar om.

    Ja, jag är gnällig men det beror endast på att jag inte kan köpa en X6 i Sverige idag!
     
  6. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    så ja lugn nu!

    har just beställt, fick tag på demo-ex från dustin för 1799.

    ni som rootat, har ni testat installera wifi tetheringappen? http://code.google.com/p/android-wifi-tether/

    det måste väl funka? den funkade på min htc tattoo när den endast var rootad med android 1.6. det är bara wifi tethering jag saknar i x5an, i övrigt finns allt jag kräver i froyo
     
  7. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om du inte redan har hunnit prova så kan jag bekräfta att det funkar!
     
  8. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

  9. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    fan jag får det inte att funka. rootade och kör igång det men varken min stationära eller min laptop kan connecta. dom hittar anslutningen men telefonen vill inte känna av dom. har testat alla möjliga inställningsvarianter utan resultat. på min tattoo funkar det utan problem. provade du så det funkade att ansluta eller bara att det gick köra igång appen?
     
  10. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Redan en OC-kernel ute, ser lovande ut :)

    Har testat att ansluta med min stationära, ansluta och surfa gick utan problem på första försöket.. :)
     
  11. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Sms

    Hej!
    Min X5 har fått nåt fel så sms jag skickar inte kommer fram :( Men jag kan själv ta emot... Fattar inte riktigt hur det går ihop. Har bytt tillbaka till min gamla SE för att testa och då funka allt fint igen. Några tips? Kan det vara nån app som strular?
    /Isak
     
  12. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    kan inte du posta inställningarna du kör i appen är du snäll?


    måste reklamera min för displayen är randig, riktigt illa. men telefonen känns riktigt bra. 3,8" skärmstorlek gör ganska stor skillnad mot bladens 3,5" vilket var skälet till att jag valde X5.
     
  13. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Inte ändrat någonting från installation.. men kör med Channel 01 (2412 Mhz), LAN-Network 192.168.2.0/24. Det enda jag kan hitta som kan göra någon skillnad.

    Bytte själv från en Legend, x5an kändes klumpig i jämförelse mot Legendens 3.2" i början, men nu början den bli helt underbar. Tråkigt när det ska behöva bli så!


    Prova med en fabriksåterställning.. enda jag kan komma på.
     
  14. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ok, ska testa det :)
     
  15. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    inställningar> sekretess> återställ standardinst.
     
  16. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Gjort och det verkar funka :) Om det strular igen tror jag att det blir att byta till ny :)
     
  17. NorteX

    NorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur upplever ni denna telefon? Är den som wildfire att den efter ett tag börjar bli riktigt seg och ibland bara fryser ihop eller funkar den verkligen så bra som man vill?? :)
    Fördelar, Nackdelar?

    Mvh
     
  18. ronaldoo

    ronaldoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade en wildfire innan, fick min X5a igår. Och det är bara konstatera, X5an är hästlängder bättre än wildfire, speciellt på snabbheten och SKÄRMEN: herregud Nu känns det nästan som att jag har en HTC hd i min hand. Fantasktikt upplösning (Jämsfört med WILDFIRE)
     
  19. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hade en Legend innan, och skärmen på den var dålig i jämförelse med denna. Jämför man Legenden med Wildfires skärm så är Legends skärm bra. Dvs X5ans skärm är otroligt mycket bättre än Wildfires.

    Om den blir seg efter man har använt den ett tag kan jag inte riktigt svara på då jag har startat om relativt regelbundet beroende på bytt simkort, kört clockworkmod osv. Men det verkar som att den hänger med bra.
     
  20. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har just installerat en recovery från xda och allt gick lätt, har även rootat telefonen utan problem med Z4root :) tänker kanske också klocka telefonen men det känns lite farligare.. då är det väl själva hårdvaran som kan krascha och inte går att laga? Hur stora är riskerna och kan man laga om det går Snett?

    Sent from my IDEOS X5 using Tapatalk