Diskussion: Allmänna tråden om Samsung Galaxy Note 8

Diskussion i 'Galaxy Note 8 - Allmänt' startad av Swedroid, 5 apr 2017.

  1. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 137
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Självklart:)
     
    R3b0rn gillar detta.
  2. Charocles

    Charocles Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Funderar mellan denna och iPhone8+. Vet at det är helt olika telefoner, men bara några snabba frågor till er som haft era ett tag:

    Hur är det med lagg, batteri, och om någon av er testat gaming? Hört att just lagg och gaming är bättre på iOS, men ni får gärna tillrättavisa mig. :) pennan verkar coolare än jag trodde.
     
  3. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Är man känslig är där kanske lite mikrolagg men jag märker inget. Batteritid tycker jag är bra, kör då på mellan upplösning och prestanda läge vid behov. Jag spelar inte så jag kan inte säga hur det är men med bästa display och många funktioner inklusive s-pen så är Note 8 en mycket kompetent lur. Ta dig över s-pen tröskel och du har en helt annan nivå av produktivitet. Sedan har du DeX med
     
  4. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Jag har båda och det har slutat med att jag gav min iPhone 8 plus till frugan nu. Så nöjd är jag med note 8.

    Grejen är ju att A11 chippet i iPhonen är brutalt snabb. Men i det gamla utdaterade skalet som den sitter i så "känns" den inte rappare på något sätt.
    Snarare... Trimmad Volvo 740...
     
  5. Charocles

    Charocles Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER


    Snabb fråga, hur känns den snabbare? Vad använder du mest telefonen till? Har tex hört att den inte presterar bra i spel, men ser otroligt cool it det håller jag med om :)
     
    R3b0rn gillar detta.
  6. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag har gjort tvärtom - körde Note 8 men sålde den och skaffade en iPhone 8+ och kan inte bli mer nöjd [emoji4] ifånen flyter bättre, batteriet klarar sig bättre, föredrar till och med kameran. Samt apparna är som vanligt otroligt mycket mer polerade på iOS. Men gillar man Android så är Note 8 luren man ska ha
     
    R3b0rn gillar detta.
  7. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    När jag öppnar vanliga appar och surfar. YouTube. Spelar gör jag inte så kan inte svara för det. Sen håller den allt i minnet bättre.
     
  8. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Just därför är iPhone 8 precis som sina föregångare. Sätts noll krav på utseende.
    Alla andra skillnader är subjektiva och beror helt på användaren. iOS 11 är absolut vackert.
     
  9. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Märker inte av något lagg, visst batteri kunde varit större och bättre med det är helt klart godkänt. Vad det gäller spel så märker jag ingen skillnad förutom att tex super mario run ser mycket bättre ut på note 8 än min iphone 7 plus pga skärmen på note 8. Jag säger inte att iphone är dåligt men det är en otroligt tråkig telefon jag orkade använda min i ca 2 månader innan jag bytte till s8+ och nu till note 8. Sen är det upp till dig som person att välja det som passar just dig bäst, ingen annan kan berätta vad som är bäst för just dig, och att sitta och vara "fan boy" är bara trams. Man köper det man tycker om. :)
     
    Charocles gillar detta.
  10. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Om du inte har sett denna video så kolla den så får du en liten inblick i båda telefonerna. :)

    View: https://youtu.be/8kpD3XCp49o
     
    Charocles gillar detta.
  11. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Vad för inblick? Laddtiden för appar är knappast en avgörande faktor när man jämför iOS mot Android.
     
    dannejanne och jnsson gillar detta.
  12. DJChief

    DJChief Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS Max 256GB
    Telefon 2:
    iPhone XS 64GB
    Platta:
    Apple iPad Air 2 64GB
    Övrigt:
    Google Chromecast Ultra
    Apple TV 4K 64GB
    Jag bytte från iPhone 7 Plus till Note 8 och jag är nöjd med det mesta. Det enda jag kan klaga på är bluetooth, då jag inte får den att funka i bilen. Sen är batterie något sämre men annars tycker jag noten är bättre på det mesta. Skärmen krossar iPhone alla dagar i veckan, o möjligheten att byta teman o sånt ger en mycket större flexibilitet överlag. En annan grej som är guld är Dual SIM, istället för att släpa runt på två lurar så behöver jag nu hara en lur hemma och på jobbet. Pennan har sina fördelar, dock använder jag den inte så mycket, men när man väl behöver den är det en trevlig feature att ha. I början störde jag mig på fingeravtrycksläsarens position, men nu känns den mer naturlig än på iPhone faktiskt, upplever den även mer pålitlig än på iPhone. På min iPhone funkade den kanske 7ggr av 10, o på Noten funkar den 9ggr av 10. Däremot saknar jag iMessage sjukt mycket, då de flesta runtomkring mig kör iPhone så är det lite trist att inte ha det längre.
     
  13. Lehning

    Lehning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    74
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Hur blir det med MMS mellan Note8 och tex iPhone som de flesta kör? Blir bilder/video pixligt eller lågupplöst? Hur skulle du jämföra batteriet med mot iPhone. Du säger ngt sämre, men HUR mkt sämre? Har en iPhone 8 plus idag men är sugen på Note 8. Men batteriet är väl det som håller mig tillbaka.
     
  14. Charocles

    Charocles Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Kan jag fråga varför du känner dig sugen på att byta? Just de telefonerna jag väljer mellan. :)
     
  15. Lehning

    Lehning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    74
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Haha ja du..... jag bytar ofta.... för ofta. Gillar att prova nytt bara ;). Haft iPhone ett bra tag nu och ”tröttnat” lite. Var längesedan jag hade android och då främst samsung. S8+ skrämmer mig med tanke på alla fokus-problem med kameran osv. Note8 ska väl ej ha de problemen eller? Sen lockar displayen i Note8. De ör väl de argumenten typ. Men är samtidigt rädd att jag skjuter mig i foten och ångrar mig om det visar sig att Note har BETYDANDE sämre batteri ELLER att det kommer fram problem med kameran....
     
  16. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Jag får ut ungefär 5 till 6 timmar skärm tid och 24 timmar mellan laddningar
     
  17. Lehning

    Lehning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2012
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    74
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Har suttit en hel del med min iPhone idag. Pluggades ut ca 06.00. En hel del surf och blocket. Har 50% kvar just nu. Antar att jag haft mindre kvar på Note?? Hmmmm så svårt att veta..... så har nog ej överdrivet mkt skärmtid så sett. Man ser ju ej det på en iPhone på samma sätt som pp en android. Men har ca 5h användning och 15h och 44min i vänteläge.....men just användning är ju ej detsamma som skärmtid
     
  18. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Kan av egen erfarenhet säga att jämföra iOS med android när det handlar om batteri är lurigt. För iPhone är sjukt duktiga på att dra nästan inget när den inte används, men dräneringen under användande är sjukt högt jämfört med android.

    Jag har både iPhone 8 plus och note 8 och dom är snarlika i tiden man får ut under en hel dag utan tvekan.
     
  19. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Det är en inblick hur telefonerna presterar mot varandra, och det är väl ganska intressant tycker jag eftersom det kanske är just det man är rädd för om man funderar på att byta från iphone till android att det inte ska prestera lika bra. Lägg ner energi på att länka och skriv själv det du anser är det "rätta" istället.
     
    Last edited: 18 okt 2017
  20. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Vad är det som avgör vilken telefon du plockar med dig på morgonen ?

    Själv har jag stora problem att välja iOS eller android .

    Jag är galet sugen på en note 8 , men slåss hela tiden med tanken på hur bra min iPhone 8 plus funkar på jobbet . Det som lockar mest med en Note 8 är nog möjligheten att kunna sitta och pilla med den på kvällar .
     
    R3b0rn gillar detta.