Allmänna x8 frågor!

Diskussion i 'Xperia X8' startad av villelele, 28 nov 2010.

1. villelele

villelele Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte göra en tråd nu där man kan fråga allmänna frågor om x8an, så slipper folk göra tusen olika trådar, för jag vet iallafall att jag kommer på nya frågor varje dag.

Kan börja med att säga att jag tankade Launcher Pro just, och märkte att i menyn så scrollar man upp och ner istället för åt sidorna, går det att fixa detta på något sätt?

Sen undrar jag även om det finns någon bra hemsida man kan tanka snygga wallpapers till mobilen. Det jag mest är ute efter är olika band som man kan ha som bakgrund.

Fråga och svara på!

2. HCP

HCP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag börjar med ett svar, nåja...

Det två frågor du ställer är väl ändå inte X8 specifika? snarare en fundering gällande launcher pro och en generell bakgrundsfundering.

Om du nu tycker det ska vara en specifik X8 tråd, så kanske det enbart ska innehålla sådant om X8 också?

3. villelele

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visste inte var jag annars skulle lägga denna tråd, och eftersom jag har en x8 och kommer garanterat i framtiden fråga flera frågor så tänkte jag att jag skulle lägga den i denna avdelning.

Kan väl även fråga nu om någon vet om man kan stänga av vibrationen när man låser upp telefonen med slide to unlock?

Och angående bakgrundsbilder så spelar det visst roll eftersom mobiler har olika upplösningar.

4. Nilschen

Nilschen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hela forumdelen som du har skapat tråden i är till för just X8. Om du delar upp frågorna i olika trådar med bra rubriker så får du nog bättre svar än att du skulle ha en samlingstråd. Sedan anser jag att det är bättre om admins på brädan hittar generella frågor och sätter de som "stickys" högst upp på forumet.

I LauncherPro är det vertikala scrollandet i apps-menyn ganska specifikt för just den launchern skulle jag tro. Men du kan gå in i launcherns inställningar och se om du hittar en möjlighet att ändra på detta.

Angående din fråga om wallpapers så skulle jag rekommendera Zedge (många wallpapers men ganska usel sida för övrigt) eller Interfacelift. Lycka till!

5. villelele

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för ditt svar. Tänkte bara att göra en tråd för att samla frågor, istället för tusen olika.