Fråga: Allshare cast

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Padishar77, 26 maj 2012.

  1. Padishar77

    Padishar77 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en led UE55D8000 som sitter i sovrummet och jag såg att det kommer att släppa en allshare cast dosa som man skall koppla in i tv'n oavsett fabrikat som har hdmi port. Försöker finna uppgifter vilka Samsung tv apparater som kanske har det inbyggt eller skall man update firmware.

    Ute efter att kunna köra en mirror image från kommande samsung galaxy s3 till min tv. Vill så klart slippa köpa två stycken dosor för 800 kr st till mina två tv apparater man har.

    Min fru har en SonyEricsson Arc som man kan streama bild/ljud/film genom att den är uppkopplat med hemma nätverket till samsung och det är en grym sak som jag verkligen uppskattar och använder flitigt. Skulle en uppdatering till min modell göra det så behöver man ju bara köpa en till pioneer'n i vardagsrummet.

    Berätta gärna hur ni löst erat multimedia hem.
     
  2. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    jag har en första generationens led tv samsung. den är kopplad till routern. samma sak med parabolen och nasen. film och musik kör jag med allshareappen som finns i
    s2. fungerar hur bra som helst. dock så har jag inte lyckats spegla mobilen över DLNA.
     
  3. Padishar77

    Padishar77 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en HP Homemedia Server som är kopplad till nätverket. Har tv'n kopplad med kabel till nätverket. Fick en 5 tums touchpad från samsung när jag köpte den i höstas och den går att streama via appen smartview så man kan följa alla tv kanaler på den. Som jag förstår så är det via nätverket som skickar signaler till min touchpad och inte via bluetooth.

    Hoppas de utvecklar DLNA stödet så att alla android enheter kan användas.:)
     
  4. Padishar77

    Padishar77 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Suttit nu och surfar efter allshare cast och inte funnit så mycket info så man får väl dela med sig vad man hittat på olika websidor. Ni som inte vet vad allshare är så är det en app funktion som låter er komma åt media som bild/ljud/film som ligger lagrat på era datorer/servrar i hemmet.

    Finns en länk här som ger en en liten inblick i allshare.

    www.Allshareplay.com

    Samsung skall släppa en liten dosa som heter allshare cast dong som du kan koppla in till vilken tv som har hdmi uttag. Hittade den här lilla film snutten som kan ge er lite mer info.

    Www.youtube.com/watch?v=O-sAEJmTswU&feature=youtube_gdata_player

    Om det är nån som sitter med någon samsung tv av nyaste modell och råkar ha en Samsung S3 så får ni gärna posta om det går att koppla upp utan dongen.

    Bara en tidsfråga innan Apple gör en rip off på detta och kallar det för nytt.
     
    Last edited: 31 maj 2012
  5. jaegermeistr

    jaegermeistr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad jag har läst så finns det ingen Allshare Cast app aktiverad på Galaxy S3n ännu? Stämmer detta?

    Samsung Sverige: Hej Niklas! Det stämmer, AllShare Cast app är inte aktiverad än men den kommer under sensommarn. Trevlig helg! //Sarah

    Följdfråga, väntar svar: Kommer den fungera till ue46D6207?
     
    Padishar77 gillar detta.
  6. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    men vaddå? Vad pysslar Samsung med......!?!
    Skulle det inte funka idag att via DLNA dela media från GS3an till TV eller eller DLNA-enhet menar du?
     
    Last edited: 1 jun 2012
  7. jaegermeistr

    jaegermeistr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vanliga DLNA fungerar, men Allshare Cast, där man delar det som visas på skärmen på telefon, live med TVn, fungerar inte än. Dvs inga spel på TVn på några månader men man klarar sig nog
     
    osvanberg gillar detta.
  8. arvidsson

    arvidsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ..eh ok? jag besällde min igår, borde väl trilla in nästas vecka. Varför släppa en produkt när det inte finns mjukvara för det som krav?
     
  9. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    ok bra. Blev lite rädd där ett tag att de tagit bort en huvudfunktion.
    Ja speglingen lär bli grym när den väl kommer....
     
  10. jaegermeistr

    jaegermeistr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag väl får Allshare cast med speglingen ska jag testa Splashtop till telefon > allshare cast till TVn och se om man kan få datorn upp på tvn :D vore grymt isåfall. tacka vet jag N+ standard på nätverk @250mbit som klarar trycket förhoppningsvis
     
  11. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Extremt omständigt sätt att få datorns bild till teven... Kör trådlös HDMI eller något istället.
     
  12. jaegermeistr

    jaegermeistr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tänker mera att installera splashtop receiver på vilken dator som hälst i hela världen, sitta och leka med den på tvn .. :P
     
  13. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Angående Allshare Cast:
    Hmm, för tankarna tillbaka till släppet av... var det SGS1 eller SGS2.
    Då var det också så att man gjorde mördande reklam för telefonen med diverse egenskaper som tog en j*vla tid innan man fick tillgång till (kommer tyvärr inte ihåg vad det var för feature, kan det ha varit Swipe tro?). Va håller dom på med egentligen!?!
    Det är ju som att sälja en bil och säga att den kan köra sig själv. Men den funtionen aktiveras inte förren du kört 10.000 mil! Dåligt!
    Jag vill ha min SGS3 NU, så jag slutar sitta här och tjurar över smågrejer! =P
     
  14. Padishar77

    Padishar77 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Äntligen så släpptes allshare cast mjukvaran till Samsung galaxy S3 och det innebär att jag kan strema filmer till min Samsung tv. Men schysst att spela upp sina filmer med att bara välja vårt man vill visa den tex tv'n.

    Inte fått upp spegel funktionen än.

    Kanske man behöver dongen för det ändå mål.
     
  15. Thansinee

    Thansinee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Blev också superimponerad av möjligheten med Allshare cast. Har kört Allshare på TV sen jag köpte den. Har sökt på nätet och sett att ändra så länge är det bara dongeln som fungerar. Men att nyare Samsung TV-apparater kommer få en uppdatering för att kunna köra Cast utan dongle. Har försökt få Samsung att berätta när detta kan tänkas ske. Någon som fått det att funka ännu? Kan ni hjälpa till att tjata på Samsung så det händer något?
     
  16. jaegermeistr

    jaegermeistr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Thansinee, vet att 2011 årsmodell kommer ej få den funktionen. Tyvärr, förmodligen vill de tjäna den där sista 600 kronorna från alla användare. Just business, :/

    Dock kan du flytta med dig dongeln till dina kompisars tv apparater osv. krävs ju bara HDMI ingång
     
  17. uffej

    uffej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    JB 4.3 och Allshare Cast !?

    Någon som har lyckats köra Allshare Cast efter den senaste uppdateringen (JB4.3) -Samsung S III LTE ?

    Hittar inte ens det valet i de nya menyerna....:(
     
  18. uffej

    uffej Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det ingen som har någon ide' ang. Allshare Cast och JB 4.3 ??

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk