Fråga: Allshare Play

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av wångö, 27 jul 2012.

  1. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej.
    Har precis köpt mig en S3 :) Försöker mecka lite med allshare då jag vill kunna streama från telefonen till min samsung smart tv. Dock så fattar jag inte hur det skall gå till. Är det någon som kan detta, eller har någon typ av guide?

    Mvh Jesper
     
  2. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Skall du streama ljud och bild eller skall du spegla mobilen?

    Ljud och bild och film går i dagslägert utan någon app men spegling går inte än såvidare du inte kör GB.
    Skall du streama film så klickar du bara på ikonen längs upp till vänster som ser ut som en tv när du spelar filmen i mobilen. Detta fungerar bara när du är uppkopplad på samma nätverkt.

    Här har du appen för spegling mm
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samsung.smartview&feature=search_result#?t=W10.

    dock så står detta om ICS
    "(Dual View may not be available on devices with Ice Cream Sandwich OS in a few regions. Ice Cream Sandwich OS in these regions be supported in a short time.)"
     
  3. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tack för det snabba svaret. skall testa under eftermiddagen :) Har läst mig till att man t.ex kan spela på telefonen o de visas på tvn. Men det är väl med smart view appen där då, som man även kan streama ifrån tv till telefon med. Synd att den appen inte fungerar ännu. Såg på xda att någon hade lyckats ta den ifrån s2 och få det att fungera i s3. Ingen som sitter på den?