Allsvenskan 2014

Diskussion i 'Off Topic' startad av Colan, 29 jan 2014.

1. Vwirstam

Vwirstam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Jag följer strömmen och tippar tabellen jag med!

1: MFF
    2: AIK
    3: KFF
    4: Elfsborg
    5: HIF
    6: Häcken
    7: IFK
    8: Örebro
    9: Norrköping
    10: Djurgården
    11: Mjällby
    12: HBK
    13: BP
    14: Åtvidaberg
    15: Gefle
    16: FFF

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Vi har ju klassikern att anledningen är för att det går två vårdare per patient.

Men jag glädjer mig till måndag.

Sent from my C6903 using Tapatalk

3. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Tydligen är det bara jag och FireworksFireworks som besitter kunskap inom fotboll här med tanke på att alla andra tippar FFF att gå ner.

:innocent:

4. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vi får väl se var de ligger lagom till sommarens uppehåll... ;-)

För övrigt, 5000+ på bortapremiär är inte fy skam. Något annat svenskt lag som varit i närheten av det på en premiär? :-)

5. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Haha lugn och fin nu. Pratas ju om att ni inte ens blir 4000. Var iaf det senaste jag hörde. :teeth:

--

Fan vad vintern gick snabbt. Känns som om AS slutade nyss. Ser verkligen fram emot bortamatcherna under sommaren och allt som hör till :teeth::teeth:

6. Superstefan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Beror på källa. Vissa säger <4000 (HIF) och vissa säger klart över 5000 (DIF). Vi får se helt enkelt, men det blir definitivt många! :)

Ja, fan, för min del känns det som fjolårets cupfinal var rätt nyligen. Bara en sån sak. Ska bli riktigt skoj när det drar igång, även om visst fokus också kommer ligga på kvalserien! :)

7. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Mm! Dock kul att intresset för AS verkar ha ökar i år!

Själv är jag inget större fan av hockey även om det har blivit till att gå för att stödja klubben mest ekonomiskt, ser dock mörkt ut, riktigt mörkt ut.

Argh vad taggad jag är, skuttar upp och ned här hemma ^^

8. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Amen för i helvete... Det finns inga känslor som beskriver uppgivenheten efter att ha sett fram emot en underbar säsong på Olympias läktare, och man bemöts av detta. Vart är fotbollen påväg?

9. Superstefan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nattsvart. Det skulle vara världens fest, istället planstormning och Sveriges andra fotbollsrelaterade mord.

10. Vwirstam

Vwirstam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Förjävligt att sånt ska hända.. Varför??

Förövrigt nöjd med 3p till mitt kära KFF!

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

11. inact_0036

inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

Tyvärr var detta väntat med tanke på hur grova våldet/hatet är idag bland huliganer imellan, hoppas dom får fast idioterna som gjorde detta. R.I.P. Djurgårds supportern..
    // Gnagare.

12. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men man vägrar ju att göra sig av med huliganerna....

I England så hjälptes man åt att få bort rötäggen och mycket var att klubbarna själv insåg att man måste rensa i leden mha av samhället samt stenhård egenövervakning av vilka som är "supportrar" och vilka som är rent slödder.

13. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det är verkligen tragiskt att det här ska behöva hända för en sport där det är meningen att man ska ha trevligt och umgås! En dag som den här skäms jag verkligen över att vara Helsingborgare och trodde Aldrig i min vildaste fantasi att det här kunde hända i min hemstad!
    Men samtidigt vet jag att det inte endast är Helsingborgare som gjort fel då det även varit Köpenhamnare inblandade i många bråk under dagen...

Men även Djurgårdare har gjort fel genom att förstöra ett flertal pubar och misshandla civila människor i Helsingborg igår natt...
    Djurgårdare sprang in i en pub i Helsingborg med flaskor och stenar och förstörde hela puben och gav sig på civila människor som satt och hade trevligt! Några 20 åriga tjejer fick flaskor slagna i huvudet på grund av så kallade "fotbolls supportrar" en dag innan ens matchen ska börja! Det är tragiskt att allt det här ska behöva hända för en jäkla sport där man håller på två olika lag!

Jag finner inga ord på hur jag kan beskriva mina känslor just nu och under dagen, men det här har verkligen varit en väldigt svart helg för "fotbollen!"
    Alla mina tankar går till den avlidne mannens familj och barn!!

14. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Något som verkar glömmas bort är att det behöver ju inte ens vara en HIF supporter som slog flaskan så DIFaren dog.

Brukar ju inte vara ovanligt att icke-supportrar ger sig ut för att leta bråk när det är fotbollsmatcher. Såg vi här i Falkenberg för 2 år sedan bara. En Hammarbyare som höll på att förlora livet när en random snubbe i stan "tyckte han såg kaxig ut" och drämde en flaska eller liknande i huvudet på honom.

Snubben är en känd bråkstake i stan och har ingenting med fotboll att göra. Bajen killen låg väl i koma några dagar tror jag innan han som tur var vakna och överlevde.

Oavsett vad är det väl verkligen dags att Sverige tar tag i detta problem som inte uppstod bara idag, utan funnits i flera år. Tyvärr behandlar man supporter-kulturen med silkeshandskar. Polisen har inte mycket att säga till om, vissa firmor är mer som en maffiafamilj snarare än fotbollssupportar och politikerna vågar inte ta några beslut.

Det gamla vanliga, man är rädd för att kränka den personliga integriteten och annat fjanteri. Vad har egentligen skett sedan senast en supporter dog år 2002? Inte ett skit. Det har bara blivit värre.

15. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    I England får man fängelsestraff, ganska långa sådana med. Dom har nolltolerans.

Dom införa hårda regler efter deras problem och sedan dess är ju våldet där nästan obefintligt. Klart det finns, men det är mer att firmor träffas långt ifrån arenor osv och dom skadar ingen annan än sig själva.

16. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

17. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Aah okej, visste jag inte! Riktigt tråkigt att höra! Har faktiskt aldrig varit med om det eller hört något om det i Helsingborg! Så var lite nytt för mig!
    Men allt som har hänt innan och idag för fotbollen är bara tragiskt! Hoppas att politikerna tar i med hårdhandskarna för att få bort alla som inte e där för att kolla på fotboll! Det måste verkligen ske en förändring nu!

18. Superstefan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Behöver inte, visst, men det är naivt att tro att mordet skulle ha några andra "motiv". Det kan nog ställas utom allt rimligt tvivel att offret blev slaget just för att han var Djurgårdare. Till råga på allt, i nuläget pekar allt på att offret var en helt vanlig fyrabarnsfar utan några som helst kopplingar till huliganism och våld.
    Å andra sidan är det för mig är det helt irrelevant om förövaren var HIF-supporter, huligan eller bara en påtänd pundare. Ett mord är alltid ett mord.

Jag vill se hårda fängelsestraff för den/de som slog ihjäl Djurgårdaren, på samma sätt som jag vill se hårda straff för de som förstörde krogar och misshandlade andra. Alla brott ska mötas med straff.

Tyvärr kommer det här bara innebära att folk tänker både en och två gånger extra innan de åker på bortamatch igen, och HIF lär nog inte ha många bortasupportrar i Stockholm.

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Någon lirare i SVT morgon tyckte jag hade en bra idé. Att det i slutändan ligger i att få en annan värdegrund hos de nya/unga/kommande supportrarna.

Sjukt tråkig dag igår, det som ska vara en folkfest. Ut med packet.
    Riktigt taggad för årets första bortamatch.

Sent from my C6903 using Tapatalk

20. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Så klart att det är oavsett vem den skyldige är ett väldigt onödigt dåd. Men många verkar direkt peka finger på huliganism och HIF.

Som sagt, var likadant här i Falkenberg för något år sedan. Man pekade på fotbollsvåld osv när en bajen supporter blev slagen i huvudet och hamna i koma. Det visade sig ju att gärningsmannen inte alls hade någonting med fotboll att göra utan endast vill slå ner någon.

Sen påtänd pundare osv? Wow. Verkligen dra det kortet? Om droger är inblandat så är det nog alkohol före allt annat...