Problem: Allting krashar på mobilen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av EdvinL, 17 maj 2012.

1. EdvinL

EdvinL Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan! Igår kväll frös min mobil, så jag fick starta om den, men när den startades och kom till Go Launchern, som jag använder, började Go Launchern krasha, men den startades upp igen kanske en halv sekund efteråt, men då krashade den igen, och detta fortsatte hela tiden. Jag kunde komma åt rollbaren, och om jag drar ner den slutar Go Launcher att krasha, men så fort jag drar upp den krashar den. Jag försökte då att öppna andra appar för att se vad som händer, så jag har gjort följande:

• Bytte till stock-launchern och även Launcher Pro, men då krashade direkt och startades aldrig upp igen.
    • Jag lyckades komma åt andra appar genom att dra ner den där rollbaren, men de krashade också direkt, fast drog jag ner rollbaren när de laddades krashade den inte förrän jag drog upp rollbaren igen.
    Nu återstår nog bara att backa up mina filer och göra en factory reset tror jag. Jag skrev det här bara för att veta om ni har varit med om något sådant tidigare eller inte, eller om ni vet någon annan lösning. Jag ska höra av mig senare.
    Förresten så har jag ingen root och android version 4.0.3.

EDIT: Jag lyckades backa up mina filer och göra en factory reset, så nu fungerar mobilen igen, så det är bra, men jag undrar fortfarande vad som gav upphov till problemet.

Last edited: 17 maj 2012
  2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Been there done that - got to do the factory reset! :) Antagligen kör du Android 4.0 LPQ vilket kan anses vara väldigt buggig av ett flertal personer... Hade du gjort en återställning i.o.m. bytet mellan 2.3.5 och 4.0? ;) Om du ej gjort det, så är det möjligtvis det som har stökat till det hela...

En annan klassiker är att man råkat ta bort lite fel grejer på mobilen, men eftersom att du inte har root så lär det ej vara så i detta fall!

Men, håll tummarna nu för att det håller ett tag! Annars föreslår jag nog faktiskt att du rootar och installerar någon annan ROM, t.ex. Cyanogenmod 9 eller liknande! Men, det ska inte behövas, en telefon ska ju fungera utan det... Men tyvärr så gör den inte alltid det! :P