Alltså, förstår inte varför X10 får så dåliga recensioner?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av dragontrumpetare, 5 aug 2010.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Precis, han snackar ju om onödiga saker. SE har ju bara lagt in saker som gör att 1.6 faktiskt har samma funktioner som 2.1 (förutom modemfunktionalitet då). Hade inte SE lagt till dessa funktioner, så hade mobilen varit riktigt illa ute. Så att SE sedan vill att känslan skall vara SE, har jag all förståelse för. Sense är ju HTC sätt att göra mobilen HTC.... Google One har sin Avskalade, och det bör de ha, för de är ju sitt egna företag. Man får ju tänka på att SE började ju nu med sitt gränssnitt, och de lyssna på folk som klagar, och de har ju redan förbättrat Mediascape och även timescape har ju trimmats. Men 2.1 innebär ju att det kommer förbättringar även på dessa appar. SE provar sig fram och lyssnar förhoppningsvis på den kritik som finns. De som har kritiserat är ju alla Iphonefrälsta sedan tidigare och där finns ju egentligen inget gränssnitt liknande Sense, eller UX.

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag tycker också att X10 är en klart stabil telefon. Framförallt så tilltalar designen mig mer än exempelvis Desire. Så det finns klara fördelar med X10! Den har fått mycket oförtjänad kritik. Men jag förstår även testarnas synpunkter då skillnaderna blir så tydliga när de testar konkurrenterna sida vid sida. Sen så kan ju Granlund gärna få sparken imorgon enligt mig! :)

3. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har iofs inte provat någon annan X10 än min men känns som de flesta hittar på segheten för kul.
    Det började med M3:s recension och nu fortsätter många säga det, trots att den inte är det så intalar sig folk det för att karusellen redan satt igång. Och de har hört andra säga det och säger samma sak för att framhäva sin som bättre. Sen blir det typ allmänt vedertaget att så ska det minsann vara.

4. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Placeboeffekt antagligen. :)

5. matte03

matte03 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Föredrar SEs 1.6 framför wildfires 2.1 de e säkert samma utseende på alla htc och den e s å jävla ful. X10an har ju.faktiskt det snyggt

6. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

nej, du föredrar SE's blåa gränssnitt, inte 1.6. (hoppas jag iaf) det är ju självklart en smaksak. Men jag väljer hellre funktion före gränssnittsdesign. Sen så är det ju bara att installera en annan launcher om du vill slippa Sense eller SE gränssnittet....

7. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    Jasså, så det tror du. Engadget tror inte det iaf.

Länk: http://www.engadget.com/2010/08/05/...x10-samsung-eternity-ii-hitting-atandt-in-th/

8. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

X10 kommer definitivt ha 1.6 varhelst de släpps. Det är inte ens säkert att X8 kommer ha annat än 1.6 vid sin lansering, även om SE har sagt sig vara glada om de kan få in 2.1 i den vid lanseringen.

9. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

10. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

Vad jag förstått är planen att att X8 skall släppas med 2.1 som t ex i Sverige, men på vissa marknader blir det 1.6.

11. Rico01

Rico01 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

För att kunna släppas med 2.1 måste 2.1 vara färdigt vid lanseringen av X8, än har vi inte sett 2.1 till någon telefon från SE. Så även om planen är sådan är detta knappast något att lita på. SE kanske lanserar X8 i förtid för att de måste diversifiera sin produktportfölj eller tusen andra skäl. :)

12. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

Tror X8 släpps antingen lite efter 2.1 release för våra lurar, eller ungefär samtidigt. Men vi skall vara lite glada att SE uppenbart denna gången ser Sverige som ett av de viktiga länderna som får 2.1 och X8 först. Och inte Iphone 4 (Usch, jag svor igen) som släpptes i andra viktigare länder än vårt. Bara titta Ipad (svordom igen) Förlåt killar/Tjejer... he he

13. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är svårt att vara störst och bäst. Då vill alla hacka på en och hitta fel.

14. c4lamity

c4lamity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det måste va det sämsta och mest intetsägande testet nånsin. Att det finns folk som får betalt för att skriva så hjärndöda artiklar övergår mitt förstånd.

X10 må ha sina för- och nackdelar, jag är iaf grymt nöjd med den. Sen blir det lite extra grädde på moset när 2.1 kommer. Kan inte säga att jag saknar rörliga bakgrundsbilder eller att kunna multitoucha t.ex. Lite fler hemskärmar kunde vara händigt, men det går ju att fixa ändå.

15. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Min ettåriga son saknar multitouch (fast det förstår han inte själv) när han använder appen ToddlerLock eftersom han håller telefonen med båda händerna samtidigt som han försöker tugga på den. Det blir liksom inte samma känsla med singletouch...
    Kanske Granlund försökt sig på samma sak? Då förstår jag om han är besviken på X10:ans prestanda. :ehm:

16. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Fick klämma lite på en polares desire med 2.2 och jag måste säga att jag tyckte inte där var särskilt stora stora skillnader i flytet. Men visst, en del extra finesser har den ju fått

17. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Nej, nu har ja inte pillat på polarns Desire med 2.2 men med 2.1 kändes inte som nåt värt att pantsätta huset för att kunna skaffa sig...

18. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

nej, men den är ju billigare än din X10 :)

19. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Fast då får du med ett BT stereoheadset med radio också... Bör väga upp för prisskillnaden på 100-200 kr (prisjakt idag).

Last edited: 9 aug 2010
  20. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Jag menar inte på nåt sätt att klanka ner på Desiren nu :)
    Det jag menade var att jag inte uppfattat den som en kioskvältare under den korta tid jag pillat på den.