Allwinner Q88 A13

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av robber, 28 jan 2013.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ja just det, det var ju kanske främsta anledningen till att den var obrukbar som tablet. Ingen mottagning alls mer än typ 3 meter från routern, jag överdriver inte. Inte ens när tableten låg bredvid eller PÅ rountern hade jag full WiFi -mottagning...
     
  2. kniifen

    kniifen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det var skumt.

    Skickat från min A13-MID via Tapatalk
     
  3. kniifen

    kniifen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Som du ser på denna bilden så har jag full motagning. Och då sitter jsg på jobbet ca 20-30m från apn.
    [​IMG]

    Skickat från min A13-MID via Tapatalk
     
  4. kniifen

    kniifen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu har jag även provat med en 3G dongel. Det funkade bra i 5 min sen blev skärmen vit oc total låsning. Fick hålla in pover i 10 sec för att stänga av. Har en telia huawei E1750 och kollade i anslutnings inställningarna och den modellen skulle funka. Någon mer som har provat? Annars så funkar det ju med wi-fi hotspot med s4an. Då har jag ju 4G.

    Skickat från min A13-MID via Tapatalk
     
  5. Ruotria

    Ruotria Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Abb
    Telefon:
    Samsung S8
    Lånar denna tråden om det är ok. Har ingen A13 platta men en "QUAD Core ALLWINNER QuadCore A31 1.2 Ghz 16GB HDD"

    Har haft den i en vecka ungefär men det har nu hänt två gånger att den själv formaterat om sig efter att batteriet tagit slut.

    Tänkte bara kolla om någon känner igen det eller har en lösning, innan man eventuellt kontaktar försäljaren.

    Kan tilläggas att jag inte på något sätt är missnöjd med plattan trots det problemet. Misstänkte att plattan skulle irritera på något sätt när jag köpte den ;)