alphatestare till musikCube-client

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av doep, 25 aug 2009.

1. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jajamänsan, jag har tänkt på uPnP och att man ska kunna ställa in portarna manuellt på servern. Tyvär har det inte kommit längre än så ännu :)
    Däremot så kan man ställa in portarna på clienten om det är så att man portforwardar till en annan port i sin gateway.

2. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror vi väntar med att lägga in issues tills jag har släppt en officiell betaversion. Rapportera gärna felen här så länge.

3. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

APK-filen är uppdaterad med lite bättre felhantering och en del buggfixar.

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sorry , android appen är det , utan uppkopling, då servern startar inte under Wine eller crossover ...

5. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Noterade detta också, men den ska inte göra detta i paketet som jag uppdaterade precis.
    Jag har hört andra som har försökt köra musikServer i wine och lyckats, men jag vet inte vilken version eller distribution som det var i. Du får helt enkelt vänta tills vi har portat musikServer till linux :o

Tack för feedbacken!

6. norrgrd

norrgrd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska testa på min Hero imorrn.

EDIT: Det blir först på måndag.

Last edited: 28 aug 2009
  7. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådär.. nu börjar det likna något.
    Jag har lagt till repetera, shuffle, "now playing"-lista och "workout mode" börjar så smått fungera.
    För att "workout mode" ska fungera så bör du ha satt BPM-taggarna på dina låtar (kan göras automatiskt med tex BPM Analyzer) eller installera den experimentella BPMAnalyzer pluginnen när du installerar musikServer.

Allt finns att ladda ner på:
    http://code.google.com/p/musikcube/

8. norrgrd

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag sitter med BPMAnalyzer just nu från MixMeister och jag tror att det är klart om typ.. en vecka?

Jag har hunnit testa på min Hero nu och vad jag kan se så fungerar det minst lika bra som på min Magic. Dina improvements är guld värda! Skulle vara extra snyggt med bokstav på slidern, du förstår nog vad jag menar.

Det jag saknar är en funktion i stil med "Play all" eller dylikt då jag sällan spelar en specifik artist utan shufflar mellan allt jag har. Blir lite många steg att klicka artist, all, all och sedan en låt.

9. norrgrd

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Såg nu, var tog 'paus' vägen? Nu finns det bara 'stopp'.

När man har analyserat alla låtar och lagt till BPM-tag så borde man kunna välja att spela alla låtar med en viss BPM och inte bara klicka i massa olika artister eller genrer.

Last edited: 31 aug 2009
  10. norrgrd

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur går det med mitt favoritprogram till Android?

Har testat workout mode nu ett tag och får det inte riktigt att fungera som jag vill, antagligen pga SBS.

Programmet kan börja dra så ini helvete med kraft från telefonen ibland också har jag märkt!

11. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jodå, utvecklingen går framåt, men lite långsammare för tillfället. Fick en liten svacka efter att ha jobbat hårt med att fixa så mycket som möjligt förra veckan inför ADC2.
    Jag har märkt av en del buggar som du själv också har märkt och jag håller dessutom på att göra om algoritmen som jag använder för att räkna ut BPM som jag inte är riktigt nöjd med.
    Tyvärr är androids MediaPlayer-class inte så stabil som man skulle hoppas, tex kan den totalhaverera när den tappar uppkoppling i vissa fall vilket får till följd att hela programmet havererar. Detta har fått till följd att jag har börjat titta på androids NDK för att eventuellt implementera en egen ljudmotor som skulle kunna klara av en del saker som i dagsläget är omöjligt med SDKt (spela och cacha låtar samtidigt och gapless playback).

Min nuvarande prioritering är dock:
    1. Få den vanliga playbacken att fungera så bra som möjligt (stabilare).
    2. En bra sökfunktion.
    3. Albumomslag när man browsar album (med cachning av omslagen)
    4. Bättre BPM algoritm.

12. norrgrd

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter riktigt lovande. Detta kan komma att bli min mest använda applikation för framtiden! Du ska vara stolt!

En sak som antagligen går snabbt att implementera och skulle sitta fint är en "Select all"-knapp för workout mode.

13. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har kört din app i nån vecka nu och är överförtjust!! Helt klart den app jag har på min Magic som har högst impfaktor och användbarhetsfaktor. (finns liknande äpple till ifånen?)

Har inte märkt av några direkta buggar förutom att jag vill den ska behålla de låtar jag lagt upp i spellistan även om jag tvingas starta om appsen. Om nån ringer nu tex så rensas spellistan.

Undrar oxå om man kan se vilken version man har installerat, hittar inget sådant.

Är denna apps anmäld till den där tävlingen som Tre (?) anordnade? Det är ju precis såna här appsar som ska vinna priser!!

14. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

finns det planer att fixa offline-synk? helt enkelt tanka ner låten på sdkortet via musikServer? (ala spotify)

15. Teremdea

Teremdea Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 5t

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 5t
    Platta:
    Google nexus 9
    ROM:
    Stock Rom Android 7.1
    Info:
    Action launcher 3
    Låter som en otroligt häftig applikation. Imponerande. Ser fram emot linuxstödet för servern så man kan börja leka lite :) lycka till med vidare utveckling :)

16. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jodå, tankarna finns, men ofta inte tiden :(
    Offline sync är egentligen ett smidigare alternativ än att cacha låtarna som spelas eftersom detta är väldigt svårt att implementera i cupcake (har dock läst att de ska ha fixat detta i donut).
    Har spenderat en hel del tid nu att försöka få klienten stabil och är nästan helt klar med sökfunktionen som känns som den blir riktigt bra.

Jag meddelar här när jag har en ny version ute, men det kan ta ett par veckor till :)

17. doep

doep Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Linuxstödet är inte så långt borta, allting compilerar på linux nu, jag ska bara skriva ihop en liten daemon med lite consol-parametrar och liknande (har dock inte så mycket koll på init-script och liknande så det kan ta lite tid).

Jag har föresten påbörjat en QT-variant av musikcube, men det är rätt så lågprioriterat just nu.

Ibland önskar man att man kunde jobba heltid med opensource. Det blir inte mycket tid över när man jobbar och har familj, barn och hus (tusan vad jag låter gammal nu :) )

18. norrgrd

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Riktigt kul! Trevligt!

19. Freddan101

Freddan101 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Grymt kul med denna app!! Timmen är sen men har testat lite snabbt och tänkt på detta:

- När Heron är i standby och slås på igen hackar musiken till.

- Skulle det gå att sätta en "CPU throttle" på servern så att man inte kör den i botten vid indexering?

- Hade varit trevligt men en "Home"-sida med de senaste tillagda albumen inkl. covers.

- Går det att integrera play/stop-knappar i låsskärmen á la HTC:s spelare eller krävs det en helt ny låsskärm?

Last edited: 17 okt 2009
  20. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste just igenom tråden och det ser lovandet ut detta. Ska testa det så fort jag får hem min telefon. Önskar dig lycka till sålänge!