Alternativ till HTC firmware?

Diskussion i 'Desire S' startad av Snowman, 1 feb 2012.

  1. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag börjar trötta på HTC Sense firmwaren dessutom uppfattar jag den som ganska tungdriven då det laggar lite då och då.

    Finns det något annat att rekommendera? Gärna något inställningar för GUI är omfattande.

    Jag såg något om Cyanogon6? Är det ett alternativ värt att fundera över? Har för mig vi hade en killa här på forumet "KalltKaffe" som gjode det möjligt att installera nyare firmwares innan företagen släppte dem?

    Tacksam för förslag.
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Varför just CyanogenMod 6 som är baserat på Froyo när CyanogenMod 7.1 är gingerbread?
     
  3. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Trodde det framgick ganska klart att jag är helt lost på detta ämne, just därför jag frågar lite om vad som allmänt rekommenderas. Finns det senare version så är det såklart bättre.

    Vad är den stora vinsten med att byta till custom firmware? jämfört med ex HTC orginal? Kan man vara säker på att prestandan kommer bli så bra att den aldrig laggar i menyer eller är skillnaden marginell?
     
  4. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Den absolut snabbaste romen som finns i dagsläget (enligt mig och typ alla andra på XDA) är Reaper, som bygger på Cyanogenmod 7 nightly.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1433816

    lowveld som släpper romen har även kodat en applikation som heter Reaper Control där man kan ställa massa olika saker.

    Jag kör den tillsammans med Go Launcher och jag har aldrig varit så nöjd med Android som jag är nu.

    Ett tips är att köpa appen Recovery Control som installerar den bästa Recovery Imagen åt dig (touch).

    https://market.android.com/details?id=ext.recovery.control&hl=sv

    Mvh Martin
     
  5. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det verkar ju som att man kan återställa telefonen efter att man rootat och installerat custom form? Varför gör man isåfall inte bara detta om telefonen behöver skickas in?
     
  6. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det precis det man gör.
     
  7. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Men kan inte teknikerna se att telefonen varit rootad? Tyckar att vissa antyder om detta?
     
  8. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är ganska säker på att dom inte inte kan se att den är rootad.

    Sen behöver du inte oroa dig så mycket för att du ska sabba den, det är väldigt få telefoner som blir brickade, so roota, släng in reaper och njut :)
     
  9. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag är ganska säker på att dom inte kan se att den varit rootad.

    Kolla på xda, tror det finns en guide där hur man "unrootar"

    Sen behöver du inte oroa dig så mycket för att du ska sabba den, det är väldigt få telefoner som blir brickade, so roota, släng in reaper och njut :)