Alternativ till MIUI?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av nu1mlock, 1 jan 2012.

1. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Hej!

Sedan jag började använda MIUI har jag inte längre brytt mig om någon av alla andra ROM:ar som kokas ihop via XDA då alla är, i princip, exakt likadana - antingen Vanilla eller med tillverkarens egna gränssnitt.

MIUI kör inte Vanilla. Inte heller använder dom någon tillverkares gränssnitt, utan dom har valt att -- näst intill -- göra ett eget operativsystem (jag är medveten om att MIUI är baserat på CM - detta kommer dock ändras inför v4). Så är självklart inte fallet, men använder man MIUI så känns det så.

Min fråga till er är ifall ni känner till något alternativ till MIUI, dvs. där utvecklaren har gjort om det mesta, skapat egna program för att utnyttja kraften från Android och bakat in dessa smidigt i resten av UI:t?

Ett skin till en "vanlig" ROM (Vanilla eller inte) är inte rätt svar, då jag i sådana fall hellre byter skin till MIUI (vilket oftast ändrar mer, är snyggare och är mycket mer anpassningsbart).

MIUI har skapat något nytt och eget. Finns det någon annan ROM som har gjort något liknande? I sådana fall, vilken?

Personligen använder jag en HTC Desire HD och skulle självfallet föredra om ROM:en ni rekommenderar fungerar med min telefon, men detta är inget krav.

Tack!

Last edited: 1 jan 2012