Always On Display och CLear view case fungerar ej...

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av kretin, 9 maj 2017.

  1. kretin

    kretin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Som rubriken lyder, om någon planerar att ha ett genomskinligt flip-skal och tror att man kan ha AOS samtidigt så funkar inte detta.
    Finns workarounds där man tar bort magneten men då tappar man open/close för skärmen...
    Problemet har funnits sedan tidigare modeller (s7e...) och borde vara löst sedan länge genom variabla inställningar men icke...

    Hojta gärna om det finns bättre lösningar. Synd att ett dyrt skal gör en key feature värdelös.
     
  2. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag har använt flip case sedan min S4 och väljer numera telefon utifrån den möjligheten. G4ans flip är skitsnyggt med en analog urtavla. Min förhoppning var att gå tillbaka till Samsung nu i och med S8 men alla trådar som rapporterar diverse barnsjukdomar som vittnar om en halvfärdig telefon gör mig väldigt skeptisk. Om flip cover inte fungerar som det ska är det en deal breaker. Och det är synd, för jag skulle verkligen behöva uppgradera och det finns inte många modeller att välja på om man söker en premiumlur med flip. Ett flip cover håller skärmen ren och skyddar bra mot repor. Oerhört praktiskt.
     
  3. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4