Fråga: Always on som bara visar notifikationer

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av mena, 12 nov 2016.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Jag gillar idén med Always on display men tycker ett smart sätt att vidareutveckla programet vore att endast köra Always on display när man fått en ny notifikation som tex missat samtal, sms, epost eller från någon app.

    Jag själv går ofta och tittar en stund på mobilen för att se om notifikation led blinkar.

    Om man kunde ställa in den så Always on display endast visar notifikationen.
    Eftersom Always on display drar så lite batteri så skulle en sådan funktion eller app dra ännu mindre batteri.

    Finns det någon sådan tredje parts app med sådan funktion?
    Det närmaste jag själv använder är Acdisplay men den lyser bara i några sekunder och drar mer batteri.
     
    R3b0rn gillar detta.
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    AOD är tyvärr rätt stängt från Samsung så några modifierade appar som utnyttjar det är rätt kört.
    Jag är så nojjig och får för mig att det drar mer än vad det gör nytta. Det som stör mig mest är att man inte kan välja att den ska gå på när man tar ut mobilen ut fickan och inte vara på konstant. det hade kanske kännts något bättre.

    Sen har jag ju ioförsig en Android Wear (Huawei Watch) vilket jag använder för att kolla mina notifikationer och annat så AOD blir bara onödigt på något sätt.
     
  3. quint

    quint Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Min AOD slocknar när jag stoppar telefonen i fickan. I bland kan det ta upp till 10 sekunder innan den tänds igen när jag tar upp den.
     
  4. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Du kan ställa in i inställningarna om den ska vara på jämt eller slockna när det blir mörkt.