Recension: Amazfit Bip (Xaomi)

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Froyo, 2 nov 2018.

  1. Froyo

    Froyo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Alpha
    Info:
    Ext battery, SlimPWR QI Card
    Telefon 2:
    HTC Legend
    Platta:
    ASUS Transformer Book
    Platta 2:
    CUBE U30GT2
    Info:
    Quad Core, HDMI 10.1" Retina 32GB
    Måste tipsa om denna billiga klocka som går hitta för 5-800kr, letade efter en extraklocka, min smartklocka med amoledskärm syns dåligt ute i sommar och sol, och ville ha en enklare klocka som man kan använda vid löpning, bad och lite stökigare aktiviteter som crossåkning eller MTB/downhilllcykling utan att behöva vara alltför rädd om den.

    [​IMG]

    Denna Amazfit Bip fyllde alla krav, billig, vattentät, med GPS, stegräknare, HRM, notifieringar (säger bara; - Du har ett nytt meddelande på din telefon - läs det där!)
    Den transreflektiva skärmen syns bara bättre ju mer sol den får (bakgrundsbelysning finns, kan geststyras), har en månads batteritid eller nästan ett dygns gångtid under GPS-loggning!

    Hyfsat snygg, lite lik en äppelklocka vars design jag inte gillar... men även lite Pebble Time över designen.
    Touchskärm (som måste väckas till liv med ett tryck på sidoknappen) simpelt gränssnitt som är mindre vackert, ett tiotal fasta watchfaces där ett par är användbara och med lite mek kan man ha en (1) custom watchface installerad i taget.

    [​IMG]

    Men för pengarna helt överkomliga brister, har haft den ett halvår nu, hittat appen Notify & Fitness (som ersättare till originalet Mi Fit) vilken i betalvariant kan exportera mina aktiviteter i .track format som går konvertera till .gpx för import till mina ordinarie aktivitetsappar.
     
    bernard, chraist och kirkx10 gillar detta.
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det här måste vara ett sjukt bra alternativ för en enklare träningsklocka. Värt att notera är att den även fungerar med ios vad jag kunnat se i specifikationerna.
     
  3. cogo

    cogo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2014
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Bluetooth med headset, funkar det? Synka mot runkeeper? Spotify offline?
     
  4. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Nej. Ja, antingen direkt eller via tredjepartsapp. Nej.