Amazon Kindle Fire

Discussion in 'Övriga tablets' started by dhanjel, Sep 29, 2011.

1. l_aurell

l_aurell Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kom hem från New York igår och har precis installerat ISC på den. Interfacet buggar och den fryser när man spelar minecraft :S Men jag tror bara att det är dålig mjukvara. Att surfa med den är underbart om man jämför med min SGS eller iPad.

Rekommenderat köp, verkligen. 1500 betalade jag kontant på Toys´R Us Time Square. Väntar spänt på CM9!

2. skrewie

skrewie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Får min Kindle i veckan, av syrran som kommer hem från USA. Nån som testat att klocka sin KF ? Såg att i Miui rommen så ligger den på 1.3 ghz ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1486953

Mvh

Yes.... Då har jag haft plattan i några dagar, mkt för pengarna ! Har inte rootat den ännu, kör orginal. Men har lagt in Go Launcher som funkar mkt bra ! + lagt in alla appar som jag vill ha på plattan vilket man inte behöver root för att göra. (ej market) Utan gör backup via telefonen skickar den appen jag vill ha till min cloud tjänst sen tankar jag ner den till plattan.

Edit efter ca 2 veckors användande:

Har nu rootat min kf och blåst in cm7 2.3.7 Wow säger jag bara...vilken skillnad ! Nu flyter allt som smör i solsken. Launcher pro is the shit to go med kf, mkt bättre flyt med den än Go Launcher.

Kommer snart att lägga in en annan kernel så den blir överklockad till 1,2 eller 1,3 ghz.

@ stock 1 ghz = Benchmark / Quadrant 2245 / Linpack singel 42 Dubbel 71 / Antutu 5341

Tycker själv att scoren är bra för att inte vara överklockad med min Samsung galaxy s2 får jag i Antutu 5749 men då har den ju 200mhz mer än KF @ stock. Så jag tror med en överklockning på denna så blir den ett monster för 1400:- = SPRING OCH KÖP ! :)

Återkommer när jag lagt in ny kernel = nya benchmarks !

Last edited: Mar 16, 2012
  3. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Precis lagt in en Android 4.0- rom, och jag måste säga att det fungerar väldigt bra också. Installationen var löjligt enkel så det är bara att göra om ni känner för det. Rom:en jag kör med hittar ni här.

4. skrewie

MINA ENHETER

Oki låter nice....men hur funkar youtube ?
    Kan du inte bjuda på lite benchmarks med ICS / Quadrant / Linpack / Antutu vore mkt trevligt !

Mvh

5. Poptot

MINA ENHETER

Självklart kan jag det. Kommer upp någon gång senare idag! :)

6. skrewie

MINA ENHETER

Väntar med spänning ! :)
    Har lagt upp en liten youtube video när jag kör Quadrant / Linpack på min KF.
    OBS va på fyllan... vart inte så seriöst > http://www.youtube.com/watch?v=N-OO2uoLaIE

mvh

Last edited: Mar 19, 2012
  7. skrewie

MINA ENHETER

Kan du komma till skott ? :)

8. Poptot

MINA ENHETER

Visste att det var något jag hade glömt. Jag får verkligen ursäkta mig. Screenshots kommer upp när jag har tinat upp fingrarna och laddat Kindlen!

9. skrewie

MINA ENHETER

Fråga... hur laddar du din ? Jag kör via datorn, men börjar bli lite less på det för det tar så jävla tid. ca 8 timmar full charge tar det via usb.....

Tinat fingrarna ? :)

10. Poptot

MINA ENHETER

Jag är sämst i världen. Jag LOVAR att det ska komma upp så fort jag har satt mig vid min egna dator. Jag laddar min med laddaren till min HTC Sensation.

11. skrewie

MINA ENHETER

Körde in ICS 4.0 (Reloaded) igår, och vilket flyt ! :)
    Så jävla nöjd.

Quadrant = 3717 bild > http://www.ladda-upp.com/bilder/66365/quadrant-ics-40-kindle-fire
    Linpack = 49 mflops / 80mflops
    Antutu = hänger sig :(

Med orginal rommen fick jag 1600 i quadrant så ett litet lyft har det blivit, natt och dag i snabbhet överlag.....

Ny version av Relaoded 1,1 och det smider tom ännu bättre nu....
    Antutu = 6319 @ 1.3 ghz

Last edited: Apr 3, 2012
  12. skrewie

MINA ENHETER

Har nu testat flera olika roms,,,

Reloaded ICS ( 4.0.3 ) = Mycket snabb rom, men inte stabil på min KF. En del force close i program och jobbiga omstarter. Även om jag klockade ner CPU så kunde den boota om sig.

Energy ICS ( 4.0.3 ) = Även denna snabb inte så stor skillnad mot reloaded, men även här inte stabil för 24/7 bruk

Hellfire ICS ( 4.0.4 )= Har bara hunnit testa i någon dag nu, men inte ett ända force close i normalt bruk. + mkt bättre batteritid känns det som än dom bägge 2 andra.