Amazon Sverige / Amazon.se - erfarenheter och Diskussioner

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    634
    Operatör:
    Vimla! & Telia
    Telefon:
    LG G7 Thinq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla! & Telia
    Telefon:
    LG G7 Thinq
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Ok har nog närmare 10 olika saker som ligger, där jag inte ens fått något leveransdatum. Vet inte om jag måste låta kortet vara öppet för internetköp eller om man får reda på när de vill dra pengar.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  2. BrearedsDea

    BrearedsDea Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    844
    Mottagna gillanden:
    684
    Det har jag inte ens reflekterat över om dom dragit pengar. Men det hoppas jag dom gjort. Annars blir det svårt att tajma när det är dags. Men den varan jag fick beräknat leveransdatum på efter ett par dagar gick ju beställningen igenom på i alla fall. Även om jag inte var inne och öppnade för internetköp annat än vid köptillfället
     
  3. DrSwizz

    DrSwizz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    8
    De drar pengarna när de skickar grejorna.

    De mailar och meddelar när de vet när sakerna skickas till dig.
    Om dragningen av pengarna misslyckas mailar de dig också och du får en chans att åtgärda; "uppdatera din betalningsmetod" tror jag de kallar det.
     
    fremar, BrearedsDea och bernard gillar detta.
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    19 866
    Mottagna gillanden:
    8 885
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Platta:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Platta 2:
    Chuwi Hi10 Plus
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 4, Google Nest Mini
    Och nu har mitt paket gått från Segeltorp till Veddesta för att nu åka tillbaka till Segeltorp va i hela friden sysslar PostNord med?
     
    DownNorth och bernard gillar detta.
  5. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    206
    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro
    Idag kom ett paket som skulle innehålla två Spigen skal, amazon pappkuvertet såg lite underligt ut och hade en transparent tejp runt sig och det låg bara ett skal i pappkuvertet.

    Gick in bums och klickade mig fram till supporten och de ringde nog upp 15 sekunder efter jag angett mitt telefonnummer och återbetalade hela summan utan knussel.

    Inget som helst tal om att skicka tillbaka det skalet som kommit fram? Okej..
    Förstår inte riktigt hur dom får ihop det?

    Hur som helst väldigt snabb och smidigt löst!
     
    BrearedsDea, EricG, bernard och 1 annan gillar detta.
  6. skythread

    skythread Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2020
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    277

    MINA ENHETER

    Dem är snabba med återbetalning. Men utnyttjar man det för många gånger så blir man flaggad i deras system och kan bli avstängd.
     
    BrearedsDea och nexus^6 gillar detta.
  7. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    206
    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro
    Precis som det sig bör då, andra gången jag kontaktade dem nu. Första gången var ett USB minne som inte kom fram så efter en veckas försening hörde jag av mig och de la en ny beställning men ett par dagar senare kom USB minnet och jag hörde av mig till kundtjänsten igen och förklarade att den ursprungliga ordern kommit och att de kunde gärna ta bort den nya som inte hade hunnit bli skickad.

    Det jag är mest förundrad över är att man inte säger något alls om att returnera den delen av leveransen man fått utan betalar tillbaka hela beställningssumman för ordern, jag skulle ju gladeligen betala för skalet som kom.

    Rätt ska vara rätt, förutom om det är felprissatt. :D
     
    EricG och bernard gillar detta.
  8. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    174

    MINA ENHETER

    Köpte två kuddar som skeppades ifrån kina som jag inte längre vill ha. Öppnade ett retur ärende som nekades. Har dock inte tagit mot varorna än men verkar mycket krångligt osv. Någon med en liknande erfarenhet?
     
  9. F-Forward

    F-Forward Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    1 175

    MINA ENHETER

    Ska inte vara något krångel. Dock tror jag inte att du kan göra en retur innan du fått varan, och när det gäller tredjepartssäljare så kan du behöva stå för spårbar returfrakt till en svensk adress. Om de vägrar retur inom 14 dagar från att du fått varan så ska det bara vara att kontakta Amazon-supporten för hjälp.
     
    bernard och nexus^6 gillar detta.
  10. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    174

    MINA ENHETER

    OK tack! Blir I kolla på detta när jag fått paketet. Har ju även tagit en jävla tid men så är det ibland!
     
  11. F-Forward

    F-Forward Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    1 292
    Mottagna gillanden:
    1 175

    MINA ENHETER

    Om det har tagit längre tid än den angivna leveranstiden så ska du också få pengarna tillbaka utan problem.
     
    nexus^6 gillar detta.
  12. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    174

    MINA ENHETER

    Ok. Dålig koll vad som var sagt ifrån början men har iaf väntat en månad nu..
     
  13. Asawi

    Asawi Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    3 086
    Mottagna gillanden:
    2 464
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 6 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi 9 lite
    Platta:
    Samsung Note 2014
    Beräknad leveranstid står ju i ordern som du har inne på ditt Amazon. När mina grejer inte kommit fram har jag jag kunnat klicka på "problem med beställningen" eller nåt i den stilen. då har jag uppmanats att kontakta säljaren och vänta i 48 timmar för att ge dem en chans att svara. Sen har jag kunnat begära återbetalning om det inte redan varit löst tills dess.
     
  14. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    174

    MINA ENHETER

    Fick detta luddiga svaret.

    xgekumjs har stängt returförfrågan som anges nedan.

    Skäl till att din begäran har avslutats: Återbetalning utan retur

    Vet inte men kanske betyder pengarna tillbaka utan retur?
     
  15. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    19 866
    Mottagna gillanden:
    8 885
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Platta:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Platta 2:
    Chuwi Hi10 Plus
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 4, Google Nest Mini
    Ja, det skulle jag tolka det som
     
  16. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    174

    MINA ENHETER

    Bara att vänta och se om någon återbetalning dyker upp då! Isf så var det ju väldigt smidigt! :D:D:D
     
    nexus^6 och bernard gillar detta.
  17. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    634
    Operatör:
    Vimla! & Telia
    Telefon:
    LG G7 Thinq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla! & Telia
    Telefon:
    LG G7 Thinq
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    OnePlus 3
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Nä ville inte ha någon själv heller, men andra verkade ju behöva dem :)
     
    BrearedsDea gillar detta.
  18. hansdj

    hansdj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Igår fick jag fel produkt för första gången från Amazon efter ca 75+ beställningar. Fick ett piercingset istället föt ett par wifi-antenner. Eftersom det är tredjepartssäljare får jag returnera dom och beställa ny vara. Ringde även Amazon och fick 50kr för besväret i presentkort.
     
    EricG, frpl och BrearedsDea gillar detta.
  19. Aene

    Aene Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Tänkte beställa en tröja från ett företag i England via Amazon.se. På se-produktsidan står det att den kostar 210kr, men så fort jag lägger den i varukorgen kostar den 175kr.
    Inte mig emot att det blir billigare, men tittar jag på Beställningsdetaljer så verkar det vara på grund av att beräknad moms är 0kr.
    Tittar jag på produktsidan på co.uk står:
    Men den texten finns inte på den svenska sidan.
    Jag får höra med Amazon, men har någon annan varit med om det?
     
  20. Asawi

    Asawi Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    3 086
    Mottagna gillanden:
    2 464
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 6 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi 9 lite
    Platta:
    Samsung Note 2014
    Jag har inte handlat något från England efter brexit men när jag handlat från USA tidigare så har avgifter som moms lagts på i ett senare skede. Har alltså inte syns direkt i varukorgen. Nu är ju brexit så nytt så rutiner kanske inte har kommit igång eller hamnat mellan stolarna.
     
    Last edited: 10 jan 2021