Min första platta som gick tillbaka pga av laddningsproblemet hade samma fenomen. Den kopplade inte upp sig via wifi då jag körde WPA2. Via mobilens wifi utdelning utan kryptering fungerade det bra. Efter jag uppdaterat firmware så fungerade det dock bra med WPA2. Den andra plattan jag har nu fungerade direkt med WPA2, både på jobbet och hemma.
Nu har ju inte jag haft plattorna mer än några dagar men jag har inte upplevt något tapp av signal alls. Visst det kopplar ner då den går i sleep mode men det är ju en inställningssak. Den är iaf stabil nog att streama hd-serier via min stationära dator i hela huset. Visserligen inte mer än kanske 8-9 meter som längst men genom lite väggar och tak. Helt ok för mig iaf.
Ett par andra problem jag fått nu är att plattan verkar dels hänga sig under natten samt att bakgrundsljuset flimrar vid väldigt låg brightness. Både igår och idag har jag varit tvungen att trycka in resetknappen.
Måste också bara påpeka att jag verkligen diggar den levande bakgrunden, Blue Skies. Jag har inte testat den förut men den och en minimalistisk väder app typ Eye in the Sky är rätt så läckert som hemskärm.
Last edited: Mar 21, 2013