Andersson 2.6 9,4// Pipo M8

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av dlp, 24 jan 2013.

1. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Netlogic har lagt ut en uppdatering som ska råda bot på problemen med wifi och aes-kryptering. Även om signalstyrkan verkar bättre så tappar jag fortfarande uppkoppling. Dock inte lika ofta.
    Något annat verkar också hänt med Google Voice Typing. Den går att inaktivera och behåller inställningen.
    Det kan iofs bero på en uppdatering från Google. Lite osäker där. Hur som helst, kul att ADT:n inte är helt bortglömd nu när M8 Pro och M9 dykt upp!

Last edited: 20 maj 2013
  2. felipefuentes

felipefuentes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla,

Är det någon annan som upplever problem med att uppdatera sin ADT 2.6? Jag har följt instruktionerna från Netlogic metodiskt, är inte en novis men får ändå inte till det. Om jag lägger image filen i huvudkatalogen händer inget då plattan verkar inte känna av den.

Samma sak om jag försöker uppdatera med Rkbatchtool. Trycker ner volymknappen - (som ju på den här inte är fysisk) och trycker på "reset" men nada :ehm: kommer alltså inte vidare där heller.

Köpte plattan för några dagar sen bara.

Tacksam för all hjälp!

3. mastertonnan

mastertonnan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som kan ge instruktioner på hur man rootar plattan?

Mvh
    Tony

4. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det finns fysiska knappar upp till höger i kanten - volymknapp på andra plattor, men "menu" och "back" på denna. Det är en av dessa du ska trycka in samtidigt med reset. Funkar inte den ena, prova den andra...
    Windows kommer då att hitta en ny enhet, läs in drivaren som följer med i paketet för RKbatchtool. Tänk på vilken plattform du har (x86/x64) och peka ut rätt katalog.

Last edited: 14 jun 2013
  5. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Finns en färdig image på http://www.rockchipfirmware.com/firmware-downloads.
    Kommer inte ihåg allt som gjorts med den, men den är ganska nära stock + root då förstås.

6. risingbyte

risingbyte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hello all there..
    sorry about my english but I am just learning swedish,, so I better ask in a language where i can ask..:)
    well.. when i try to root the M8, I get that message: <Layer 4-2> This operation didn't do,because of not supporting! I would love to get another firmware on to it.. but it seems to be really strange.. As soon as I press "switch" on the Rockchip Batch Tool V1.7 i get not a "green " light but stay rose/purple and the M8 crashes and i can only start it with another reset. Anyone an idea what I am doing wrong ? PS: I press the escape button for the reset to identify my device. http://sdrv.ms/13JA2SZ

7. mastertonnan

mastertonnan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr verkar den romen inte vara upplagd, allt man får är 4 font-filer :(

8. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

9. mekstro

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

You should make sure the drivers are loaded correctly before starting the RKbatchtool (check device manager).
    You should also make sure the firmware file is made for your device.

I believe the "switch" is only used when you're flashing multiple devices. Click "update" after loading the file - and the green light.

There's an upgrade manual in swedish here: http://www.netlogic.se/adt2_6.aspx. Google if you need one in english.

10. bl-gr-n

bl-gr-n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Skulle vilja koppla ett Logitech K360 tangentbord och en M325 Mus, båda med Unifying.
    Till min Andersson ADT 2.6 Android 4.1.1.

Finns det någon motsvarighet till Logitechs Unifying program för Windows till Android?
    Vill ha en mottagare för både K360 och M325.

ADT 2.6 har både OTG/Host mUSB och "vanlig" mUSB portar, spelar det någon roll i vilken man kopplar mottagaren i?

Fick med en kort OTG mUSB till USB sladd och längre mUSB till USB icke OTG kan man använda OTG sladden i den icke OTG mUSB porten, eller är kontakterna olika lödda?

11. bl-gr-n

bl-gr-n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har verkligen testat min Andersson ADT 2.6.
    Var intresserad av att kolla hur det fungerade att koppla upp plattan med HDMI till vardagsrums TV:n.
    Använde den enda Mini/Micro? HDMI sladden som finns här hemma, den kom med våran Canon SX210 kamera 2010.

Har alla filmer på en NAS Seagate Goflex Home och använder Android appen HipServ för att nå NAS:en.
    Fungerade bra, mycket bra faktiskt, ADT spelar upp 720 och 1080 filmer bättre och ryckfriare än vad en AMD E-350 Win7 dator gör.
    Som "grädde på moset" så går ljudet via HDMI (Till TV:n) utan sladd i 3,5mm uttaget, med sladd i 3,5mm kontakten skickas ljudet via den och bara bilden går till TV:n.
    Fast det måste till en enkel trådlöst-HDMI uppkoppling (utan stora donglar på plattan) för att det ska vara värt att byta ut en Win7 HTPC mot en Android Surfplatta.

Provade även att koppla in ett 32GB USB-minne med OTG kabeln i Host porten.
    Betyg VG det var inga problem att skriva eller läsa på minnet.
    Fast plattan hängde upp sig efter att jag tog bort minnet, antagligen för att jag inte monterade bort USB-minnet i inställningarna.

12. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har skaffat mig denna platta, kan inte säga något annat än att jag är nöjd med den, det enda som kan klagas på är att ljudet från plattan är för lågt och av sämre kvallité, men kan fixas till om man laddar ner equlizer från google play, det blir fortfarande lågt fast bättre kvallité på ljudet.

Skickat från min ADT 2.6 via Tapatalk 2

13. Baeckman

Baeckman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ljudet beror troligen på att den ena högtalaren är fasvänd. Se tidigare i tråden om det.