Så nu har barnen äntligen packat upp deras Andersson 1.0 plattor (7"). Ganska fina, fodralet är dock under all kritik, det ser ut som en jumpa-påse. Jag trodde att det skulle vara med ett finare fodral, typ ett läderfodral som är till 9,7" Andersson-plattan, som är likvärdigt Ipad-plattans. Anyway.
Testade upplösningen me AnTuTu, och den visade att displayen är 1280x743. Trodde inte det ifrån början eftersom SIBA själva skrev 800x600, men det kan ha varit någon Copy&paste ifrån någon annan platta.
En annan sak, som kanske är av mindre värde är att den "endast" har 5 fingrars touch-display, enligt AnTuTu. 9,7" plattan har 10-fingrars touch, man tycker att den lilla också skulle haft samma, eftersom de för övrigt har samma prestanda, både till processor, minne o.s.v., men vad skall man göra? Det är bara att gilla läget.
Barnen blev i alla fall överförtjusta i plattorna.
På tal om personal-rabatten i något av mina inlägg, så kan jag säga att man inte behöver känna någon som jobbar på SIBA, utan vissa företag (om man jobbar där), har avtal med SIBA, vilka avtal visar sig att de är mer fördelaktiga än att inneha SIBA-kortet, som endast ger 10% rabatt. Med vissa företagskort, kan man få mellan 15-40% rabatt på utvalda produkter, gäller dock inte samsung/ipad tyvärr, vilket är lite synd, men det är väl bara där som företaget har lite marginaler, vilket också är rimligt !
Ha en fortsatt god jul !
PS- Jag kommer INTE att flasha om barnens plattor, de får klara sig med deras original-firmware. Vad som händer med min (familjens) Andersson ADT 2,5 9,7" vet jag inte, men troligtvis kommer den också att ha original-firmware.
Last edited: Dec 25, 2012