Åkte till Clas Ohlson idag för att köpa zealant punkteringsskydd. Till min förtvivlan så fanns det inga och jag köpte en spray på Jula istället som bestod av skum. Vet inte om jag pumpade lite väl mycket, men det höll 100 meter innan skummet började läcka ut ur hjulet på något sätt. I vilket fall, synd tänkte jag och åkte till clas ohlson längre bort och köpte punkteringsförebyggande samt köpte lappar på team sportia för att sätta dit på däcket.
Hittade hålet och satte dit en lapp för att täppa till, satte ihop sparkcykeln någorlunda och hällde sedan i det punkteringsförebyggande och pumpade sedan upp däcket till ett vettigt tryck. Men medans jag sitter och skruvar in de sista skruvarna i sparkcykeln så hör jag att det börjar pysa igen och all luft åker ur däcket.
Så blev inget att åka till centrum denna kväll heller. Kvalitén i allmänhet verkar väldigt bra, men just innerslangarna för däcken verkar vara i otroligt dålig kvalitet.
Har beställt solida däck från banggood men det tar ju lite tid, väldigt tråkigt att de inte håller några veckor iallafall och man måste vänta på egna däck.
Edit: laga punkteringen 1 gång till med lapp och då hann jag kanske 1 km innan det brast igen
Last edited: May 31, 2018