Andras tillgänglighet i office 365

Diskussion i 'Applikationer' startad av andekar, 2 mar 2017.

  1. andekar

    andekar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Finns det något sätt att kunna via android app se om andra personer är tillgängliga för mötesinbjudningar via Office 365?

    Kör idag med Nine.
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Tidigare så krävdes Microsofts egna program/appar för detta. Mao Outlook appen.
    Kan ju ha ändrats då det är mer än 1 år sen jag testa, men är tveksam då Microsoft alltid varit ganska restriktiva med att öppna upp för 3e part.
     
  3. andekar

    andekar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tyvärr kan jag inte hitta denna möjlighet i Outlook appen själv...

    Vad jag är intresserad av är att vid skapande av en mötesinbjudan via android för Office 365 kalendern, kunna se ifall de inbjudna redan är upptagna på föreslagen tid.
     
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Enda jag hittar gällande Scheduling assistant (som funktionen för att se andras tillgänglighet kallas) är bekräftelser på att det fungerar.. med IOS.
    Att IOS har detta först är ingen överraskning, men tycker det är väldigt besynnerligt om dom inte ordnat den funktionen till Android vid det här laget.

    Men skulle jag vara i din sits så skulle jag kontakta dom som sköter om IT/eran office 365 och ställa frågan till dom. Och dom i sin tur kan ta frågan vidare om dom inte vet då det känns som smartaste sättet att få ett definitivt svar på vad som gäller.

    Hade ett svagt minne av att jag skulle sett assistenten i Outlook appen på android men är osäker nu.
     
    Last edited: 2 mar 2017