Problem: android 11 rollback oändlig loop

Diskussion i 'Nokia Allmänt' startad av kallamejnicke, 29 sept 2021.

Taggar:
  1. kallamejnicke

    kallamejnicke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Jag var en uttav dom som ville testa Android 12 beta preview på min Nokia x20 vilket har funkat fint men pga att det är just en beta version så har den brister och jag kände mig nöjd och ville gå tillbaka till android 11 igen och här är mitt problem.

    Varje gång den har installerat Android 11 och telefonen startar om får jag välja språk och logga in på mitt wifi sen försöker den installera samma uppdatering igen och den händer samma sak som i en oändlig loop.

    Jag Googlade på detta och det är flera andra som också är drabbade av detta men än så länge har jag inte hittat någon lösning.

    Någon som vet hur man kan fixa detta?

    Update: Jag provade att fabriksåterställa telefonen genom en kombination av olika knapptryckningar för att komma åt menyn med hjälp av denna artikeln men efter att den har raderat all data och ska starta om så händer fortfarande samma sak.
    How to: Enter recovery mode, hard reset or un-freeze Nokia smartphones with Android Oreo | Nokiamob
     
    Last edited: 29 sept 2021
  2. Netsoft

    Netsoft Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har du fortsatt problem med din enhet?
     
  3. kallamejnicke

    kallamejnicke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0
    Av någon anledning så helt plötsligt när jag provade att starta telefon så lyckades den slutföra installationen och den gick att använda igen men tyvär så la den in android 12 betan igen och nu vet jag inte om jag vågar att prova gå tillbaka till android 11 igen ifall den hakar upp sig ännu en gång men att fortsätta med 12an är inte acceptabelt heller för den har många brister och jag ville egentligen bara prova den ett tag.

    Har pratat med Nokia support och dom sa bara att jag skulle prova igen och ifall den låser sig så får jag skicka iväg telefonen till dom men det hade känts bättre att kunna lösa det själv så om någon har en lösning berätta gärna.

    Tacksam för all hjälp jag kan få.
     
  4. Netsoft

    Netsoft Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skicka PM så ska vi nog kunna lösa det.