Ändrades även versionen av Google Photos eller endast layouten? För min gick bakåt i version, inte bara layouten som blev den gamla.
Jag har fortfarande google photos ver 5.1 och ny layout på min Pixel 3. Vad jag däremot ej fått är nya mediakontrollerna. Testade i Beta 1 och ska ju vara default nu men inte för mig.
Laddar man ner denna Google Photos 5.1.0.320065448 (arm64-v8a) (nodpi) (Android 5.0+) APK Download by Google LLC - APKMirror Får man tillbaka version 5.1...
Är det någon annan som har problem att filma mer än 1-1.5 min med beta? För mig avbryts inspelningen med 2 meddelanden, först att mikrofonen används i en annan app och sen att delar av inspelningen kanske inte sparats korrekt. Edit: använder en pixel 3 XL
För att aktivera nya media-kontrollen adb shell settings put global qs_media_player 1 och för att inaktivera adb shell settings put global qs_media_player 0
Jag förstår verkligen inte Suggestions on home screen. I dockan har man ju appar man använder mest och det sitter i muskelminnet. Med Suggestions vet man ju aldrig vad som finns där eller på vilken plats utan att titta. Vem är det tänkt för? Har ni haft någon nytta av det? Kanske bara jag som har max två eller tre rader med appar och inte vill fylla skärmen. Det var vettigare innan när man fick förslag på appar i Recent apps.
Suggestions går att stänga av. Långtryck på hemskärmen och inaktivera. Men att få tillbaka app-förslagen i Recents går inte dessvärre.
Beta 2.5 ute med fix för displayen m.m. Google releases Android 11 Beta 2.5 with Pixel 4 display fix - 9to5Google 5.2 MB.
Det inofficiella namnet för Android 11 är tydligen Red Velvet Cake Dave Burke teases surprises for Android 11 and shares the internal desert name
Jag installerade Beta 2.5 idag på min Pixel 4 och allt flyter på fint så här långt. Bank-ID fungerar och jag har inte märkt att något strular. Nya power-menyn samt mediakontroll i notifikationsfältet är de nyheter som slår mig och dessa fungerar bra. Installationen gick på 20 min via OTA. Ekelt att logga in på https://www.google.com/android/beta och klicka i opt-in.