Tror vi kan räkna med beta 2 på onsdag. Google svarar på frågor på Reddit med start kl. 21 på torsdag. View: https://www.reddit.com/r/androiddev/comments/hk3hrq/were_on_the_android_engineering_team_ask_us/
Jag var orolig att Bank-ID inte skulle fungera alls, men den blev t.o.m blixtsnabb att öppna sig när jag skulle logga in på banken. Ingen/liten lagg. [emoji106]
Andra betan finns nu att hämta. 446 MB för Pixel 4. Google releases Android 11 Beta 2 for Pixel phones - 9to5Google
Verkar som att Photos går tillbaka till förra versionen med den gamla ikonen och UI:t med Beta 2. Media Resumption går inte längre att aktivera i Developer-menyn.
Reboot/restart knappen flyttad till power. När man trycker på power (mittenalternativet efter tryckt på strömknappen) får man nu 2 val. Stänga av eller starta om. Platsen där starta om tidigare var (till höger om power) är nu en knapp för "Bug report". Precis som i förra versionen funkar inte Select i appswitchapp läget för mig. Tidigare så fick jag bara en stillbild som jag inte kunde göra någotning med. Nu händer istället ingenting när jag trycker på knappen. Alternativet Dela är även borttaget från appswitch. Finns nu bara Screenshot och Select där.
Sen verkar Recent apps inte fungera från hemskärmen med 3e parts launcher (Nova), men är man i en app fungerar den med att man får upp senaste 5 apparna och drar man upp får man alla appar man har, vilket inte fungerade i beta 1/1.5 ...
Min skärm har börjat blinka när den går från 90 till 60 Hz. Syns med mörk bakgrund. Jag har inte fått nya media-kontrollerna, verkar endast vara aktiverat för vissa. Skulle nog rekommendera att avvakta med Beta 2 ett tag.
Min skärm började nyss också flimra men gör det lite hela tiden. Har testat starta om men det hjälpte inte. Har skickat en rapport på det. Upptäckte nyss också att snabbknapparna i notifikationsbaren numera bara är 2 rader istället för 3 som tidigare. Detta gör att man behöver svepa flera gånger till höger än tidigare om man har flera knappar aktiverade. Edit: precis som @psp123 skriver h det tydligen med 90hz läget att göra. Jag stängde av smooth display och efter det funkade det igen som det ska.
Min skärm blinkar också mot mörk bakgrund när den går till 90 Hz från 60. Extra tydligt vid låg ljusstyrka. Force 90hz finns inte längre i mina utvecklaralternativ. Beta 2, P4XL.
Det var ju kass. Jag har inte bootat om ännu sedan uppdateringen...tror jag väntar med att starta om då. Udda att en så påtaglig miss slank igenom, men då borde de fixa den rätt snabbt får man hoppas.