Hej, Är det fler här som kör Beta på sin telefon? Efter SPB3.210618.016 så har min telefon haft väldiga problem att starta Hemskärmsappen då man låser upp den. Någon annan som har samma problem ? Har haft problem med tex Facebooks Chatt bubblor, den visar fel eller så klickar man på den så försvinner den . Men vet inte om det är appen eller Android som gör det.
Upplever nog senaste versionen som den allmänt buggigaste. Skumma glitcher och hängningar, appar som slutat fungera osv. Inte hela tiden, men det händer då och då.
Beta 4 ute nu. With Beta 4, Android 12 has reached Platform Stability, which means that Android 12’s APIs and all app-facing behaviors are finalized. Android 12 Beta | Android Developers Google rolling out Android 12 Beta 4 for Pixel phones with 'Platform Stability' 335MB på 4XL. Edit En massa buggfixar: Release notes | Android 12 Beta | Android Developers
Buggen där telefonen låser sig är fortfarande open :-(. De två senaste betorna har varit helt sjukt instabila. Har problem att låsa upp min telefon stup i kvarten. Aja, får uppdatera till 4 ikväll.
Allting är klart i B4 nu kan det inte bli några fler ändringar som kan påverka ens appar, vilket gör att fler app utvecklare börja fixa in Android 12 funktioner det är inte allt för många app utvecklare som vill utveckla sina appar för betan när man behöver konstant ändra APIer för varje beta. Det är väl det som skiljer återstår väl se hur många appar som börja fixa Material You nu.
Notiser vid inkommande samtal och meddelanden syns bara i notisfältet och dyker inte upp över skärmen längre. Lite skumt val att göra då man måste svepa ner för att ta samtal och se vem som skickat meddelande. Är väl en vanesak.
Jag har inte märkt av det tidigare så tror det är nytt. När man ändrar storlek på widget så är markeringen med plupparna kring widgeten nu i olika färger beroende på temat.
"We were able to reproduce the issue on the public Android Developer Preview build. However, the issue is not reproducible on our internal development build (which is ahead of the public release)." Hoppas det löser sig snart då.