View: https://twitter.com/simoncurtis/status/1432746612795887625?s=19 Jag vet inte varför detta var så kul. x)
Liten uppdatering i tidslinjen. Ser ut som att den skarpa versionen släpps i oktober. Antagligen i samband med Pixel 6. Android 12 Beta | Android Developers
Hur är betan? Fungerar BankID och så? Jag skulle nämligen gärna vilja testa Android 12 innan beslutet om iPhone tas. Nvm, läste bakåt i tråden att det är ganska safe.
Det verkar skilja en del mellan olika telefoner. Vissa tycker det funkar bra medan andra är väldigt missnöjda. Inga problem med BankID vad jag hört. Android-betorna är inte alls lika stabila som iOS i år.
Jag skulle nog inte rekommendera någon att installera betan i nuläget. Bitvis plågsamt buggigt och idag kraschade själva system ui för mig. Hoppas verkligen de får ordning på det innan skarp release. Pixel 4a.
Jag tyckte min Pixel 4a kändes betydligt rappare med första betan än vad den gör idag på senaste, men några buggar har jag inte upplevt.
Har kört som daily driver på Pixel 5 sen första betan, enda problemet jag råkat ut för är VPN som alla hade, men det löstes rätt kvickt.
Jag tycker senaste betan funkar fint med (Pixel 3), det enda jag märkt av som krånglar lite är att jag t.ex. inte likea ett inlägg på FB Messenger ibland, dödar jag Messenger och startar om den funkar det dock, men det kanske snarare är FB Messenger som är buggig.
Beta 5 släpptes precis. Det är tydligen releasekandidaten. Hoppas alla buggar ska vara lösta nu Release notes | Android 12 Beta | Android Developers Google rolling out Android 12 Beta 5 'release candidate' for Pixel as final update
Storleken framgår inte men det gick snabbt att ladda ner. Bara att vänta några timmar nu tills allt är klart Uppdateringen avbröts, började om och nu står det 131 MB.
Tog nästan två timmar innan installationen blev klar. Efter en kvarts testande känns det riktigt bra. Sökfunktionen i app drawern verkar funka bra.
Tog typ 2 timmar för mig också, app optimeringarna är ju den som är verkligen slö står typ still i 20 minuter per hack typ.
Satan vad tid det tog att installera. Haft problem med discord, system ui och pixel launcher som crashat helt galet mycket tidigare. Det första som sker med beta5 är en till crash. Klock-widgeten är brutalt fult. Lite coolt med material you men herregud så fult. Gillar inte hur timepickern ser ut och FABen för att lägga till ett alarm är på tok för gigantisk. Sökfältets ledtråd har alldeles för stor typsnitt.
Någon annan som haft problem med att alarm inte hörs. Det står "alarmet lämnades utan åtgärd" Det började i update 4 , inte installerat 5 än så det kanske försvinner då
Nu har de äntligen fixat så man kan söka i app drawer och långtrycka på app eller drag and drop till hemskärm. Funkar inte från Google widget däremot men det kanske kommer med tiden.