Kan tänka mig att At a Glance-problemet kan lösas med en app-uppdatering. Måste säga att jag är mycket positiv till Android 12. Det var inte bara tomt snack om att det skulle vara bättre optimerat än tidigare. Det flyter på riktigt fint och de stora designförändringarna gör att det nästan känns som en ny telefon.
Ständiga crasherna av olika system-appar verkar vara borta och det verkar vara betydligt smidigare för mig att låsa upp telefonen nu än tidigare. Face unlock och bli fast på låsskärmen har varit en av de saker jag stört mig mest på. Verkar äntligen fått en fin beta Helt såld på animationen när man stänger av skärmen.
Är väldigt nöjd med snabbheten! Men också väldigt kritiskt till placeringen av nya AoD och At a Glance, vad är poängen med att ha dessa i vänstra hörnet? Väderinformationen fungerar inte heller, varken på AoD eller At a glance, men det löser väl Google innan släppet.
Har hittad en temporär lösning genom lyfta upp den från Pixel Stand 2 gånger och sätter ner den och låser upp skärmen då börja den ladda. Måste ju vara något fel här i sådan fall eller om det är bara vissa av enheten som har fått problem om det funkar för er.
Är det bara jag som tycker efter att ha kollat på screenshots på nya Android 12 att det ser fördjävligt ut ?
Smaken är som baken vet du väl. Alla kan inte gilla samma hela tiden. Mn måste ju inte använda förinstallerade widgets heller om man inte vill. Du kan ju ha din hemskärm precis hur du vill.
Jag är lite mittemellan. Gillar mycket funktion på liten yta och stör mig därför på att de gjort alla knappar/reglage gigantiska. Så nu får man svepa runt mycket mer. Men det är snyggare och mer personligt.
Den skarpa versionen släpps till Pixel den 4:e oktober? Android 12 stable update: Here's when Google may release it!
"Material You" är verkligen trevligt - ett riktigt ansiktslyft: Vi kikar på "Material You" – Googles nya designspråk - Swedroid Är fortfarande inte helt färdigt, tex verkar det saknas i telefonappen, men det sista lär ju vara på plats till releasen av den skarpa versionen rätt snart.
Finns det någon anledning till att scrollande screenshots inte fungerar när du tar det via recents menu?
Jag saknar också väderinfo på at a glance. Sen förstår jag inte riktigt poängen med att göra Quicksettings-knapparna större (det känns mest som dom ändrat det för att det ska se nytt ut, men det tar bara mer plats). En annan sak jag inte förstått är, man ska ju kunna ta långa screenshots, det funkar på det mesta utom på just websidor där man vill kunna utnyttja det (jag har iofs nåt minne av att Chrome skulle få nån sån inbyggd funktion?)
Baserat på kommentarerna på artikeln så är det tydligen helt fruktansvärt med ”Material You”. Antar att alla 1337 Hackers kör med svarta ikoner på svart bakgrund med dark mode. jag tycker däremot det är riktigt härligt.
Man skulle kunna tro att kommentatorerna kör något annat än Android och inte kan bestämma själv hur man vill ha det. Förändring är läskigt!
gillar det inte alls :/ färgerna ser ju helt stela ut på nåt sätt.. nä usch är detta det bästa google kan komma på efter alla år ? suck.