Android 12 är släppt (AOSP). Kommer till Pixel inom några veckor. Today we’re pushing the source to the Android Open Source Project (AOSP) and officially releasing the latest version of Android. Keep an eye out for Android 12 coming to a device near you starting with Pixel in the next few weeks and Samsung Galaxy, OnePlus, Oppo, Realme, Tecno, Vivo, and Xiaomi devices later this year. Google releases Android 12 to AOSP, but no Pixel launch today
Tror snarare att det handlar om att Android 12 inte riktigt är färdigt än och isf gör de helt rätt i att skjuta upp den skarpa releasen. Många tyckte ju att release-kandidaten kändes långt från stabil
Ja, det var nog många som räknade med det. Istället släpptes det bara till ASOP idag. Men jag hoppas att de får till Android 12 stabil till Pixel 6 releasen bara
Tidigare under betan så provade jag scrolling screenshots eller vad Google nu kallar det, på min Pixel 5. Kommer inte ihåg vilken/vilka appar jag testade det i men nu lyckas jag inte få det att fungera i någon app jag provar. Nån som vet om det skall fungera i senaste betan? Kanske jag som gör fel?
Jaaaa.... det var så det funkade ja! Tackar! Men egentligen sjukt störigt att det inte funkar att göra från app switchern, som är ett mycket enklare sätt att ta screenshots från än volym ned+power knapp. Jaja.... så länge man vet om det så... eller kommer ihåg det....