Anpassade ikoner på hemskärmen funkar ju sådär.... Att inte ens Instagram, WhatsApp och FB Messenger blir bra är ju märkligt.
Tror det hänger på utvecklaren av appen snarare än Android 12. Med tanke på att alla Google-apparna funkar.
Ja, det sker nog inte helt automatiskt, vore förmodligen klurigt att lösa. De behöver väl ha en resurs inbakad med APK:n som tillåter att systemet kan justera färgen, så ikonerna inte går sönder/ser knasiga ut. Google skulle inte heller kunna byta ut andras ikoner, då hade ju utvecklarna gått i taket tänker man, hehe.
Jo, kan ju vara så. Men kan samtidigt en tycka att Pixeln borde hitta på nån egen likande ikon som de flesta ikonpaket gör. Som det ser ut nu är det rätt värdelöst för de flesta, gissar på att det är väldigt få som enbart har googles appar på hemskärmen. Då hade det varit betydligt roligare om möjligheten att byta ikoner själv fanns i pixel luncher.
Uppdaterat Android 12 på min Pixel 3 XL och det är helt kaos. Måste starta om telefonen stup i kvarten för att det buggar. Första starten så funkade inte appdrawern. Fick bara upp förslag på appar, resten av appdrawern var tom. Alla hemskärmar förutom första hemskärmen var tomma. Kalenderwidgeten funkade inte. Startade om och sen såg jag apparna. Sen bytte jag till darkmode, inaktiverade dark mode - hemskärmen helt blank och när jag long pressar syns inte "widgets"-menyn. Startar om så funkar det. Kaos...
Hmm, så ska det givetvis inte vara. Det flyter på riktigt bra på min Pixel 5. Jag hade nog gjort en fabriksåterställning. Vet att det kan vara jobbigt och tar tid men är ganska säker på att det kommer flyta på för dig med efter det Edit: Gör helst en ren konfiguration, kopiera inte appar och inställningar från förra installationen. Vet att det blir ännu jobbigare att lägga till allt manuellt men det har löst sjukt konstiga buggar för mig sensorn som släcker skärmen när man snackar i telefon slutade fungera på min Nexus 5X en gång, flera fabriksåterställningar löste inte problemet men när jag gjorde det med en ren konfiguration så löstes det. Blev verkligen som en ny telefon
Hehe, jag har kvar min Pixel 4a som leknalle hemma bara. Inget jag använder dagligen, men kul att ha för lite insyn i Googles mobiler!
Noterade också att det nu krävs 2 tryck istället för 1 för att stänga av WiFi. Drar man ner rullgardinen måste man klicka in på "internet" för att inaktivera wifi. Om inte någon vet ett annat sätt? Uppskattar tipset, har flashat o hållit på mycket i mina år men har verkligen inte tid att sitta och fabriksåterställa o peta fram o tillbaka. Anledningen att jag köpte en Pixel var att jag inte orkar flasha o greja längre. Det ska bara funka. Jag gjorde en helt vanlig uppdatering via systemläget, det ska inte krångla vid en traditionell OTA-update enligt mig
Ikonerna ligger på Google just nu. Hittar inget om det och andra som har frågat har fått svaret att det just nu är hårdkodad lista i pixel launchern som ger dem där ikonerna.
Gillar Extra Dim. Har använt alla möjliga filter-appar tidigare men slipper det nu. Finns en quick toggle och är inte Pixel-exklusivt.
Såg funktionen, dimmar den mellan några tider eller den känner själv av när det är mörkt i rummet? Testade nu, man får själv slå på/av, synd det inte finns automatiskt, kommer kanske i en uppdatering
Hmm. Sen uppdateringen lyckas jag inte ansluta Spotify till min Audio pro högtalare via wi-fi. Har funkat exemplariskt tidigare. Startat om allt och parkopplat på nytt men icke. Förstås möjligt att det är nån annat som buggar, men det sammanföll väldigt väl m uppdateringen till Android 12...
Sitter på en Pixel 3a som jag älskar, uppgraderade till Android 12. Av olika anledningar vill jag återgå till Android 11. Någon som är familjär med adb och vet varför min enhet inte hittas av adb när jag bootat in till Fastboot Mode? Kör jag "adb devices" finner jag luren, men inte efter jag kört en "adb reboot bootloader" (jag ser även den försvinner en kort tid i Enhetshanteraren för att dyka upp igen kort därefter när jag kommit in i Fastboot Mode). Testar jag att lista anslutna enheter igen via adb devices, är det bara blankt. Testat en rad olika kablar, drivrutiner samt 2 datorer. Kanske fel tråd, men vill inte skapa en ny tråd i onödan