Så dök DP 3 upp. Snart dags för betan. Inga jätteförändringar verkar det som. Android Developers Blog Nya/förbättrade animationer, förbättrat stöd för haptisk feedback, fonter i Markup bland annat. Lite rundare design i DP 3. Android 12 DP3: Rounded corners dominate key UI elements - 9to5Google
Lite klagomål i beta-forumet på Reddit så det kan nog vara bra att vänta lite med att uppdatera. Detta nämndes bland annat: Spoiler Bli medlem eller logga in för att visa innehållet!
Självklart såg jag det nu när min telefon precis startat om efter uppdateringen... Haha. Jaja, får se om det funkar
Ajdå, typiskt. Hoppas det funkar bättre för dig. Det dyker upp en hel del nyheter. Är lat och länkar till 9to5Googles gedigna rapportering: Everything new in Android 12 DP3 [Gallery] - 9to5Google View: https://www.youtube.com/watch?v=clAw6O7z5gY
Har ni också märkt om man sitter i ett samtal, så kan man inte ändra ljudutgången från typ Bluetooth enheter till telefonen, eller telefonen till bluetooth enheter? Under pågående samtal? Gjorde en feedback i beta gruppen fick till svars bara att det var komponent fel men den funkade fint i Android 11
Beta 1 blir tillgänglig idag. För att delta i betan kan man snart registrera sig på https://www.google.com/android/beta
Kör preview 3 så beta 1 borde komma av sig själv utan behö kör på Preview från DP1 på Pixel 3 XL väntar bara på Beta 1 ska släppas för hämtning, orkar nämligen inte flasha om den så väntar på en Over the air release nu. Där verka over the air komma. 164 MB update från DP3 så det ska bli intressant se
Det mesta verkade funka med senaste developer preview vad berör bankid osv, så beta 1 bör vara rätt safe.
Slängde in betan på min gamla 3 XL och kan meddela att Bank-id fungerar felfritt. En deal breaker för många...
Uppdaterar min Pixel 4a med betan nu, blev betydligt rappare tycker jag och än så länge fungerar allt som det ska.
Den är live eller delar av den liksom en del var live i DP3, men det verka vara mer design update i beta 1, frågan om allt är ute och rullar och vad som kommer ändras inget är ju beslutad ännu