Här har du en ursäkt, nedsatt i pris just nu! -8% sur Smartphone Google Pixel 5 Simplement Noir 128Go 5G - Smartphone - Achat & prix | fnac
Installation av Beta 1 på min Pixel 5 pågår. Bara att hålla tummarna att inget viktigt går sönder... :-)
Installerat och klart - redan stött på en lite dryg bugg - notifikationsikonen från Reddit ligger kvar på låsskärm och uppe i statusfältet, men finns inte när man drar ner statusfältet för att visa de faktiska rutorna.
Funkar denna beta stabilt känns det ju ändå rätt safe att testa . Kommer det konstiga buggar i nästa kan man ju alltid gå tillbaka till 11..
Tycker man får bättre flow med det nya UI:t iom de större elementen. Snabbgenvägarna är kanske lite väl stora dock (i alla fall i expanderat läge). Det känns mindre ansträngande att utföra de vanligaste åtgärderna. Vore intressant att testa på en enhet med större skärm också.
Designen är fräsch men känns samtidigt lite... barnslig? Aja, vänjer mig nog vid alla färger och runda boxar så småningom.
Temamotorn verkar lite begränsad än så länge, kan inte justera så mycket. Tror det blir möjligt att justera fler parametrar längre fram.
Dom är alldeles för stora för mig. Vill ha dom mycket mindre. Undra om de blir mindre om man har mindre visningsstorlek. Jag kör med väldigt låg visningsstorlek
Håller med dig här, jag gillar lixom tanken och de ser som sagt fräscht ut. Men de känns absolut något som skulle kunna vara på en leksak så jag vet inte riktigt vart jag står än. Dock kanske de kommer mycket möjligheter till egna justeringar.
Installerade betan inatt och tycker den funkar riktigt bra. En mindre bugg har jag hittat hittills. En sak jag inte riktigt gillar är att utrymmet för att "browsa" notifikationer nu är mindre än tidigare, känns som ca 50-55% av skärmens höjd/längd på min Pixel 5. Uppskattningsvis (så här i efterhand) så var det tidigare nånstans kring 70-75%. Klart bättre tidigare och något jag hoppas de åtgärdar eller låter oss själva bestämma.