Det har också blivit lättare och dela Wi-Fi genom QR kod, rätt nice faktiskt när man besöker kompisar och det har så långa och krångliga lösenord. Exempel på QR Men du kan också dela den direkt med en kontakt i närheten det finns många funktioner i Android 12, men det mest övervägande finns under huvuen som inte är så synliga, sedan lär det komma säkerligen fler i framtida betor.
Jag hade tydligen textstorlek Stor utan att jag hade koll på det. Ändrade till Standard och det blev inte så stor skillnad, några få procentenheter mer utrymme men fortfarande mycket mindre än i Android 11.
Avsaknad av dom fina animationerna samt att det blir en liten hickup efter att man kör swipe hem. Problemet ligger hos Google därmed undrar jag om det är löst i 12an.
Oh, upptäckte nu att det äntligen finns stöd för "delad skärm" dvs jag kan ha Chrome på övre halvan och ex Facebook öppet på nedre halvan. Detta är något jag saknat sedan jag bytte från Samsung. Och på Samsung så störtades bara det av vissa appar. Här verkar alla appar nu stödja denna funktion Är det en app som kräver fullstort så blir det svarta ramar runt för att behålla korrekt ratio. ⭐
Jag hoppas att detta bara är en bugg, för det skulle vara tråkigt om de tar bort SOT informationen under batterihistoriken Screen-on time disappears from Settings menu in Android 12 Beta 1
Jag tror det är en bugg, jag fick oxå den buggen på min gamla Pixel mobil med nya betan. Hade ju varit tråkigt som du säger om de försvinner ifrån batterisektionen. Men somsagt bara första betan, hoppas på nya temamotorn kommer mer och mer inför beta 2 & beta 3. Verkar som det mesta fungerar väldigt bra för mig iaf, battertid och allt. För att vara beta 1 så är den är den stabil om man inte räknar med buggarna som finns då. Fast det är ändå underbart att de inte är lika många buggar, har bara märkt på 2 stycken just nu.
Har nu kört 12:an sedan i förrgår kväll på min Pixel 4a, vilken bra uppdatering! Inte stött på några buggar och både Android Auto och Google Pay funkar fint. Min Pixel fick ett nytt liv och känns roligare och fräschare än tidigare.
Att beta eller inte beta, det är den stora frågan nu Vad säger ni alla som varit modiga? Funkar allt som det ska?
Jag upplever att det laggar nästan varje gång jag sveper till hemskärmen även med pixels egen launcher. Någon annan som också upplever det?
Ett tag sen jag körde med pixel(4a) . Stör mig som satan på att man inte kan utföra ett kommando direkt efter att man svept hem om man kör med custom launchers. Men kan inte förmå mig att köra med i detta fallet Samsungs egna launcher. Alldeles för mycket jag inte kan vara utan tyvärr. Synd...då jag gillar ikon animationerna i stock. ..
Allt fungerar ju perfekt för oss mesta, finns väl nån små bugg. Men inga appar som inte fungerar än så länge. Om du vill prova Android 12, så go ahead och kör ner första betan!