Går det att göra så man i notisfält eller låsskärmen ser vilket notisljud man har inställt? Vibration, ljudlöst osv. Saknar att inte kunna se det direkt. Jag har precis skaffat Pixel 4a och la in 12 beta i princip direkt så jag minns inte hur det såg ut på 11an.
Fick följande svar från Freja supporten idag: - Vi har kontrollerat detta med utvecklarna och tyvärr är inte säkerhetsbiblioteket vi använder oss av implementerat i Android 12 ännu. Som det ser ut så kommer det inte att finnas innan Android 12 blir skarpt, vilket ser ut att ske mot slutet av året.
Stör mig på att så fort jag tagit några bilder med kameran via "kameraknappen" så är mitt skrivbord helt omkastat. Skönt att det löser sig med en omstart av telefonen. Men sjukt irriterande.
Ingen som har problem med Gmail och Outlook eller? Båda krashar vid start Edit. Avinstallera uppdateringar på Android System Webview löste problemet
Min största pet peeve är att datumet inte finns uppe vid rullgardinen om man drar ned den lite. Nu måste man dra ned den betydligt längre. Har alltid kollat datumet så även om jag var det på hemskärmen. Input-fältet på en messenger-notifikation är kasst.
En sak jag uppskattar mycket är att jag nu kan skippa reklam på Youtube även om volymreglaget är framme. Så jag kan förlåta att det nya reglaget är lite väl stort
Det är nog också min största dislike, jag kollade också datumet så väldigt ofta. Det och det mindre utrymmet för översikt av notifikationer.
Av alla små buggar stör jag mig nog mest på att skärmen ibland är i landskapsläge när jag väcker telefonen, innan den snurrar till rätt läge igen. En liten grej, men det stör mig som f_n och påminner om hur min gamla Nexus uppförde sig.
Det är ju för att det finns ingen API level för Android 12 ännu det kommer inte in fören i Beta 4, och Android heter ju Android S under utvecklingen men den går fortfarande på Android 11 grunden så att vissa appar ska funka överhuvudtaget för appar kan inte riktiga sig mot Android 12 då det inte finns Android 12 API level ännu. Har aldrig sätt det här på min Pixel 3 XL som jag kör betan på, du är säker på att du inte tillåter rotation av skärmen den är då avstängt för mig. har läst att det kommer minskas innan släppet
Även om jag håller mobilen "rätt" så kan den först vara i landskapsläge när jag låser upp den. Har haft några mobiler sedan min Nexus och aldrig märkt av detta sedan dess. Men ja, jag kan ju stänga av funktionen.
Ska prova då aktivera den se om det blir någon skillnad men har aldrig brytt mig om ha den aktivt direkt i någon större utsträckning då den roteras ändå vid spel, videon och likande normalt sätt när det blir helskärmslägen.
Sant. Och nu ser jag att det dyker upp den liten ikon i hörnet när jag lutar mobilen. Med den kan man välja att rotera skärmen. Smidigt.
Den lilla möjligheten att rotera efter tryck på symbolen som visas är inget nytt. Den kom med Android 11
Har aldrig sett den innan, men jag har haft en Huawei P20 pro de senaste tre åren. (Möjligt att den hade det också men jag hade aldrig anledning att fundera över skärmens rotationsbeteende med den mobilen).