Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

1. dlimi

dlimi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HTC släppte en uppdatering i Juli som innehöll bla SMS buggen. Dom drog tillbaka den redan efter ett par dagar då dom insåg att den hade buggar i sig. Detta utan att säga ett knyst om det eller släppa en ny uppdatering för de stackare som installerade den där uppdateringen. Det är anledningen att tex inte du har den buggen.

2. sasafarkas

sasafarkas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
  3. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

4. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

På tal om uppdateringar så fick jag en idag, den hette 1.304....... eller någonting

5. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Den är väl rätt gammal? 2.0.5 eller nått är väl den senaste, den med buggarna :-P

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

6. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Men de tog ju bort den uppdateringen så man kan ju inte ladda ned de, detär nog en motsvarighet till sms-buggsuppdateringen för de som inte har laddat ned den, tror jag:)

7. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

8. Miller01

Miller01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dustin Home?! Du tror inte att det finns en risk för att dom bara kopierar teknisk data från den "silvriga telefonen som ser likadan ut" och klistrar in i den nya. Det hade ju inte varit den första gången en återförsäljares specifikation inte stämde överens med produktens.

Men om 2.2 kommer med den eller inte, kan inte jag svara på heller :)

9. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag lovade inget nu jag bara konstaterade...du behöver inte ta i så du skiter ner dig...

10. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Den nya legend kommer med 2.1. De sidor som skrivit annat har skrivit fel i all hast. "Det är endast färgen som skiljer, annars är de precis lika dana som förut, det vill säga android 2.2 m.m..." Alltså precis lika dana som innan. De har väl inte så bra koll och tror att legend kör 2.2 bara för att desire gör det typ

11. Miller01

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lugn nu chefen. Menade inget illa. Det heter trots allt diskussionsforum.

Man tycker ju dom kunnat vänta med den svarta releasen tills dom e färdia med 2.2.

12. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag håller med dig fullständigt!

13. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Gaah! Nu är det dags för HTC att få tummen ur. Var ju skitlänge sen Desire fick 2.2. Behöver verkligen kunna lägga apps på sd-kortet..

14. Knäckebrorsan

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

håller med dig

15. Aash

Aash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Slängde iväg ett mail till HTC Europe igår. Dom är ju typ experter på att svara vagt och undvikande på frågor, vad kan meningen med det vara?
    I det stora hela frågade jag om 2.2 skulle dyka upp och isf när, men nu efter svaret är jag inte ett skvatt klokare. Hon förstod iaf min frustration och talade om att de gjorde allt de kunde för att göra sina kunder nöjda o_O Bevisa det HTC!

16. Miller01

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om dom nu jobbar med uppdateringen, varför kan dom inte officiellt gå ut med att dom iaf Kommer att släppa den. Sedan när den kommer kan vi ju ta då. Är det så stor risk att misslyckas med uppdateringen att dom inte vill bekräfta att dom börjat? Eller vill dom inte svara på frågor som, vad kommer inkluderas etc?

Trött på att spekulera, men de börjar lukta lite äpple... om ni förstår. Förra året släpptes en ny iMac utan att någon visste om det. Vad hände med dom stackarna som några veckor innan köpte den gamla för samma pris som den nya...? Jo dom fick leva med att produkten dom precis köpte gick ner flera tusen i värde.
    Så de e inte ofta kunder uppskattar ovisshet!

Säger likadant till HTC som ni andra. Kom igen!! Mitt 16gb minne är tomt och min telefon full och året är snart 2011...

17. dlimi

dlimi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, man tycker ju att om dom vill sälja deras "nya" svarta legend borde dom väl gå ut med att 2.2 kommer inom kort (Om dom nu har för avsikt att göra det). Ingen som har lite insikt i hur HTC hanterar sina uppdateringar samthar sitt fulla sinne i bruk skulle ju köpa den annars. Idag köper man inte en ny android telefon som inte har 2.2 eller som man säkert vet kommer få det.

18. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Mark Moons har tydligen sagt på HTC's senaste (?) live event att den svarta legend visst kommer med Froyo, samtidigt som han demonstrerade en svart Legend med just Froyo på "scenen".

"htc legend black comes in a limited edition (and android 2.2!) next month.
    good news for the legend owners!"

Twitter från androidworld.nl på live eventet.

Så tror faktiskt som med allt annat rörande Legend och i synnerhet "Froyo". Vi VET absolut ingenting. Vi kommer inte veta någonting innan någon har "den svarta" i handen.
    När vi får froyo vet vi inte försen en uppdatering plingar till.

http://www.blacklegend.nl/ :D:P

19. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Apple har väll typ ALLTID haft att kommer de nya datorer inom 10-30 dagar efter man köpt (kommer inte ihåg exakt) så får man byta ut den man köpte mot en ny ifall de släpps en uppdaterad modell?

20. Miller01

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ingen aning, jag fick skriva på ett "avtal" om att det var en engångsföreteelse och att jag förstod att det inte är något apple gör vanligtvis, när jag väl lyckades få dom att köpa tillbaka datorn. Då hade jag direktkontakt med ett av deras huvudkontor i England. Det var inget beslut dom kunde ta från Sverige...
    Såg att folk lagt ut sina datorer på blocket samma period... 4000-5000 kr under nypris.

Hursomhelst.. lite OT nu kanske ? :)