Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

1. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Jag tror så här: Om det nu var så att det stog i en "supportsnubbes" databas att Froyo ska komma till Legend så borde det isf vara ganska officiellt. Att de svarar svävande på mail känns väl ganska uppenbart. De vill inte säga "jo det kommer" då blir de överösta med när frågor. De måste vara lite vaga för att kunna "överaska" oss.

För kommer det gör det nog...

2. kimme1907

kimme1907 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett svar från HTC support mail.
    Hej Kim,
    We don't have any information about the 2.2 upgrade to the Legend at the moment. If you become a member in our e-club you will recive an email when we have more information about it.

3. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

men lugn, vad exakt tror du kommer hända när 2.2 kommer?

Den dagen du får 2.2 kommer du inte märka nått. Telefonen ser likadan ut, samtalen, smsen, programmen och hemsidorna är EXAKT samma. Sense ändras inte nämvärt förutom vissa program som kommer med, men inget revolutionerande.

Enda jag ser som kommer med 2.2 som är intressant är push-to-cloud men detta är ganska outvecklat idag så tjänsterna som använder det är få. Wifi tethering är lite intressant men dock föredrar jag USB då man annars har slut kräm i telefonen på nolltid.

Givet, vissa saker startar snabbare pga JIT'en men inget du inte klarar och leva utan. Tvivlar på att du hade klagat på detta om inte viste att 2.2 skulle komma.

Överlag är det nog bara det vanliga gräset är grönare syndromet.

4. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Du missade att spara program på SD-kortet. Det är den mest intressanta funktion tycker jag personligen :)

5. jmkhenka

jmkhenka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

kanske det är men många skyddade program stödjer inte app2sd. sen får man ju bara massa problem om man installerar massa program..

6. Miller01

Miller01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Större program kommer behöva installeras på SD. Och stora program är oftast de som i slutändan är de mest användbara... typ sat-nav med riktiga kartor och röstsryrning... som ett exempel.

7. Pesson

Pesson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast Navigon te x sparar ju redan kartorna på sd-kortet.

8. Ferocitas

Ferocitas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag rekommenderar widgeten 'WiFi OnOff'. Har jag strul med nätverket brukar det funka att klicka på widgeten på startskärmen för att stänga av det mobila nätverket, och sen klicka igång det igen, utan att behöva navigera runt i inställningarna.

Personligen är jag intresserad av 2.2 för att få tillgång att kunna installera apparna på kortet. Hela poängen med denna typ av mobiler är ju dess oerhört breda användningsområde på grund av alla dessa appar. En release av FroYo till Legend tillsammans med öppnandet av betalappar på Market för svenska användare skulle göra mig till en väldigt lycklig Android-mobil-ägare!

Jag tror absolut att båda kommer! Men hur länge, ja det är frågan!

9. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa Azure 0.4 om ni vill ha froyo 2.2

10. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag som fick för mig att du hade problem med en del FC i Azure 0.4. Men du kanske gillar sånt? ;)

11. lems

lems Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man vill ju dela med sig av sin smärta ;)
    Dessutom var det bara torch av apparna som följde med som strulade. De andra är sådana jag själv lagt in.
    Men nu funkar torch i Azure 0.5 :)

Last edited: 18 aug 2010
  12. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Hej alla!
    Mitt första inlägg här som stolt ny ägare till en "Legend"! Telefonen är btw underbar!
    Nu till topic: Mailade idag HTC's support angående Froyo till Legenden och jag vet inte om svaret jag fick gör någon glad direkt men såhär svarade dom och jag citerar;

" I appreciate that you want a straight answer to the question wheter / when android 2.2 will be released for the htc Legend. Unfortunatly, the only answer that I am able to give you is that there is currently no official information on this issue. Please keep a close eye on our website for any news, since this information will be posted on our website if / when there is any official news on this update."

Adam

Så vem vet? Kanske kanske inte....

13. Kotd424

Kotd424 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kommer inte Froyo innan oktober så säljer jag min Legend.

14. eg0n

eg0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

haha ok.

vad exakt kommer göra din telefon så mycket bättre med 2.2?

15. Kotd424

Kotd424 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det handlar inte om att det kommer göra så stor skillnad,
    utan det är mer för att HTC är riktiga kassa i fall de gör
    samma sak som de gjorde med Hero och få oss att vänta
    i evigheter. Skulle det hända så kommer jag bojkotta HTC.

16. roxpace

roxpace Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kommer göra STOR skillnad med 2.2, MYCKET STOR skillnad då vi äntligen utan att roota kan installera appar på SD minnet.

17. Deathgasm

Deathgasm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill också ha Froyo, helst nyss. Hatar när utvecklare aldrig delar med sig om hur det går. Bara en ynka %-sats skulle få folk att må bättre. Eller varför inte svara på JA eller NEJ om det kommer över huvudtaget. Istället för att förklara som jordens algebragåta.

18. Miller01

Miller01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är heller inte jätte nyfiken på NÄR det kommer... utan mer om det kommer överhuvudtaget? Intressant är ju att veta hur dom prioriterar på HTC.
    Det finns mycket i Froyo jag hade velat ha på min telefon... Så jag hade gärna velat veta om det kommer.

Man ska ju kunna spela in med 720p upplösning på Desire... är det möjligt med kameran som sitter i Legend? Eller skiljer sig hårdvaran?

19. frejc

frejc Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, man vill ju veta hur HTC prioriterar, om det blir dåligt med uppdateringar och buggfixar så känns det som att man provar ett annat märke till nästa telefon..

Är ju nästan en månad sedan senaste uppdateringen som innehöll sms- och simkorts-buggen kom ut. Är det problem som är svåra att lösa eller planerar htc en större uppdatering (hoppas froyo) och löser dem där? :)

20. Deathgasm

Deathgasm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är det jag menar med att jag stör mig på utvecklare som inte delar med sig av information till sina kunder. Eller tja, användare som använder deras produkter. Ett enkelt "kommer det komma?" "ja" skulle få alla Legend-ägare att jubla.

Fast jag ser inga som helst anledningar till varför det inte skulle komma 2.2 till Legend eftersom de båda är släppta 2010 och att allt snack om prestandaökningarna som de gjort i 2.2 skulle göra nytta på en Legend med tanke på processorn som alla säger är "flaskhalsen".

Det jag är mest intresserad av:
    • Applikationer till SD kort - internminnet börjar kännas lite proppat efter att ha haft min Legend i 2 månader.
    • Prestandaökningen
    • API Push-tekniken som de visar i filmen. Använder Google Maps rätt ofta och en sådan funktion skulle underlätta nå kopiöst.
    • Uppdatera alla apps med ett klick ala aptitude.

Av den informationen som ges ut på HTC.com så är de identiska om man bortser från ansiktsigenkänningen.