android 2.2?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av crs, 21 maj 2010.

1. crs

crs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går det att formatera bort HTC sense UI och installera android 2.2 från scratch?

eller utvecklas sense till 2.2 överhuvud taget eller tar det bara lång tid?

2. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 172
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Du inser väl att 2.2 lanserades igår, och går ut till OEM tillverkare inom kort.
    Att klaga på att det tar lång tid i dag, det är väl att ta i lite? :P

3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Av någon anledning så vågar jag hoppas på att Htc får tummen ur och faktiskt underhåller Desire med framtida uppdateringar, till skillnad från deras andra lurar.

-jag vet inte hur jag ens vågar hoppas med detta efter min Hero, som fortfarande kör gammalt stuff :P

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag vet inte, men borde de inte göra det i alla fall nu gällande Desire och 2.2 eftersom
    både mobil och 2.2 är såpass nytt? Att 2.2 kanske inte kommer till Hero kan jag förstå,
    men desire?

5. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag kan tänka mig att det mycket handlar om hur stora anpassningar HTC har gjort utöver Android för att få Sense att fungera som dom vill.
    För Hero är det en uppgradering från v1.5 av Android till v2.1, vilket troligen är mycket mer komplicerat än att uppgradera Desire från v2.1 till v2.2

6. pedantic

pedantic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ju sagt att majoriteten av HTC lurar som lanseras under 2010 ska ha Froyo, vilket jag tolkar som att det sker en aktiv utveckling för 2.2.

Know the feeling, vågar inte riktigt lita på HTC numer...

Helt klart, det som är smått oroväckande är att Hero kom rätt tätt in på 1.6 (Dounut) och till en början av HTC rätt postiva till att porta Sense till 1.6.

När det dröjde ända fram till 2.0 kom så gick man ut med att man hoppar 1.6, och när 2.1 kom med N1 så sa man att man även hoppar 2.0.

Om dom nu går ut och säger att man hoppar 2.1 till förmån för 2.2. senare i år har dom tappat all trovärdighet i mina ögon.

Å andra sidan så uppdaterades HTC Hero på Sprint i USA med 2.1 så sent som i förra veckan.

7. Snowbear

Snowbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

8. crs

crs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det du skriver låter klokt och det är förmodligen rätt. tack.

9. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lider med hero ägarna som inte lär hinna upp till 2.1 innan föregångaren magic får 2.2 som vi alla väntar på nu.. Hoppas Htc ser över sin agenda och underhåller befintlig kundbas bättre än så här framöver..

10. FreeFrag

FreeFrag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

11. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Varför skulle det vara mindre komplicerat att uppgradera från 2.1 till 2.2, än 1.5 till 2.1? Jag tror nästan att det är tvärt om, då ändringarna mellan 2.1-2.2 nästan är större än 1.5-2.1.

Att HTC sen har Sense fungerande och klart för Legend betyder antagligen att de är klara med uppgraderingen till Hero också. (inte så stora skillnader mellan telefonerna.) Att de väntar med uppgraderingen beror möjligtvis på att de vill ge de nyare telefonerna ett försprång.