Android 2.3.4 (Gingerbread, CyanogenMod7, CM7.1.0).

Diskussion i 'Blade' startad av fellow, 16 feb 2011.

1. perakesson

perakesson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

JJ9 har fin FM-radio med RDS.

2. söderbäck

söderbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

RC2 har släppts nu, men verkar vara samma som N14?

Största skillnaderna är nog UI:t och grejer som Cyanogen själv tillfört. Tex att du har en powerwidget i notificationbaren, bättre apphanterare etc. Gillade UI:t skarpt och var nästan värt att behålla CM7 bara för det. När det gäller funktioner så kommer du tvärtom förlora en hel del då den inte är färdig än. Grejer som wifihotspot/usbtethering, app2sd, FM-radio blir du av med. Det och proximitybuggen(som det verkar lite si och så om, om de löst än) var det som fick mig att byta tillbaks till froyo. Annan markant förbättring med CM7 var spel, angry birds laggade inte överhuvudtaget längre, även på tyngsta banorna. Tror det finns lite hemmasnickrade workarounds för proximitybuggen, app2sd och wifihotspot, men jag föredrar att vänta tills det hela är mer färdigt.

Tullen gillar detta.
  4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Hoppas de kan lösa batteristrulet snart, då får man nog lov att hoppa på tåget.

5. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

6. ante_ante

ante_ante Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Nu finns även N15 att ladda ner.

7. Royzan

Royzan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det värt att lägga in den här romen?
    är det mycket buggar osv? Vill gärna ha en komplett rom.

kör med Jelly nu och är ganska nöjd! :)

8. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Verkar faktiskt inte så än. Mkt buggar kvar. Proximitybuggen verkar inte vara helt löst än(största buggen, då den blir obrukbar som telefon om man måste dra ur batteriet efter varje samtal), vissa har den, andra inte. Sen ingen wifihotspot/usbtethering gör det en dealbreaker för mig. Finns fixar för alla buggarna(utom FM-radio) men orkar inte pilla med det nu när jag har en väl fungerande JJ.
    Undrar vad Kallt Kaffe har för sig? 2.3 på gång? :)

9. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Kan någon förklara skillnaden mellan nightly versionen och rc versionen?

10. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Nightlyversionerna är mer experimentella. De skiljer sig från natt till natt, men en senare version behöver inte vara bättre än en föregående eftersom de är så otestade. När de gjort tillräckligt många nightleys och tycker sig ha hittat tillräckligt med förbättringar, så släpper de en RC(där de kulminerat alla förbättringar), som är en en förbättring jämfört med föregående RC. RCs är med andra ord ett säkrare val, men de behöver inte nödvändigtvis vara bättre än nightleys som släppts efter den RCn.

11. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Wikipedia säger följande om RC
    Lite om Nightly

Annars så förklarar lono det hela på ett bra.

12. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Fast tydligen så stämmer inte begreppet RC för Bladeversionen. Var något om att de inkluderade Blade så sent i CM7, så den är fortf rätt ofärdig.

"But what is this RC I keep mentioning? An RC is a Release Candidate build. You can infer then what that means: It's a build that the CyanogenMod team feel fit to release as the final build, and any bugs must be ironed out here. No new features will be added, and everything will be bug fixes. However, with our Blades, things get tricky. As the blade was so late to the party, the RC actually refers to the CyanogenMod base, and not the the full ROM. So whilst RC2 may be candidate for release on many other devices - HTC Desire - for example, our build still has a long way to go. So, RC build is RC build of the general CyanogenMod base, while our blades are at the beta stage, pretty much."
    http://android.modaco.com/content/z...34102/cm7-nightly-and-rc2-topic-rc2-08-03-11/

Tror jag väntar lite till med att lägga in RC2. Ska bort i helgen och behöver en pålitlig lur. Kanske testar den efter det.

13. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jo normalt sett så har en RC potential att bli en skarp version om inget fel/bugg hittas men just nu är CM7 helt enkelt inte anpassad så den funkar på Blade (till 100%).

Jag är med sugen på att testa men buggarna känns lite väl besvärliga innan man törs prova.

14. ante_ante

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Törs, e va fasiken om det är någon bugg så är det ju inte säkert att du har samma problem? Flasha på bara, inte hela världen om man får byta lite " hehe "

15. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Jo visst törs jag! :)
    Men att man måste rycka batteriet efter ett samtal låter inte så lockande! :P

16. ante_ante

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Nej på den punkten håller jag med absolut. Änsålänge har ingen ringt mig så vet inte om Rc2:an strular med svart skärm :)

17. Letalis

Letalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Jag har kör med cm7 och jag har lagt till att man kan avsluta samtalen via powerknappen om skärmen mot förmodan inte vill vara med.

En liten notis är att man lätt väcker skärmen om man ansluter den till datorn eller laddare.... eller om man väntar 1-2 minuter efter sista samtalet så fungerar displayen igen.

Irriterande men i övrigt så är den hur suverän som helst.

18. Tullen

Tullen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Intressant. När jag körde JJ RLS9 så funkade det inte. Finns det någonstans man kan få tag i JJ RLS7 med alla addon?

19. berka

berka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte höra om någon mer upplever skärmen som rappare efter uppdatering till 2,3? Tycker själv att när man t.ex drar i drawern så är responstiden avsevärt mycket lägre än på 2.2, dessutom är skärmen tryckkänslig för hårda och mjuka tryck.

Dessutom får jag ~70hz i input benchmark.
    Bugg? Kanske, men skärmen är iallafall bättre nu än innan!

20. Evak

Evak Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hur skulle skärmen kunna vara tryckkänslig mot hårda och mjuka tryck när det är en kapacitiv skärm? Rätta mig om jag har fel, men måste inte vara resisiv för det?

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk