Android 2.3.4 (Gingerbread, CyanogenMod7, CM7.1.0).

Diskussion i 'Blade' startad av fellow, 16 feb 2011.

1. MrIcka

MrIcka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kör N35 nu och bara man inte kör GPS'n (känd bugg) så har jag inte några omstarter utan allt funkar prima

2. Adolfsson

Adolfsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Vilken ROM skulle ni rekommendera för min flickväns blade? Hon vill ju bara att den ska vara stabil mer eller mindre. Är CM7 stabil eller ska jag lägga in Swedish Spring rls4?

En till fråga när jag ändå är i farten.
    Vilken clockwork ska jag använda finns ju en update signed, vad menas?

Last edited: 12 apr 2011
  3. danifer

danifer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det gjorde jag.

4. Anders1

Anders1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Finns det fler som har problem med blåtanden under samtal? Bluetooth-knappen är grå (ej klickbar) och även om jag är ansluten till ett blåtands-headset när samtalet påbörjas går allt ljud genom telefonens egna högtalare. (Detta är alltså i CM7 'stable' men har funnits sedan jag först testade CM7, dvs runt N20)

Finns det någon lösning?

5. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag kör med ett Sony Ericsson MW600 och har kört med N35, N37, N38 och Stable och det fungerar både för samtal och musiklyssnande.

6. Anders1

Anders1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Intressant, jag har också just MW600 och det går utmärkt att lyssna på musik men har inte kunnat använda den till samtal.

Jag har wipat data, cache och dalvik cache... Mycket konstigt.
    I samtalsappen är två saker utgråade, den ena är bluetooth och den andra är mute. Har varit samma i samtliga CM7-releaser för mig.

EDIT: Ytterligare en reset + rensning av cache + dalvik cache + omparning av headset verkar ha hjälpt, nu fungerar det att ringa med den igen!

Det enda som inte fungerar nu är isåfall 'Ljud av'-knappen under samtal, men det kan jag leva med.

Tack för svaret kallt_kaffe, skönt att veta att det ska fungera!

Last edited: 12 apr 2011
  7. Red Beaver

Red Beaver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Provade igår att flasha in senaste CyanogenMod på min gen2 Blade.

Följde alla instruktioner noggrant och whipade både innan och efter flashen. La även in Kallt Kaffes fix för gen2. När jag bootar så kommer först den gröna Android gubben upp och sedan CyanogenMod-logan som snurrar runt så man får intrycket av att den laddas. Sedan kommer första-gången-mobilen-startas-skärmen upp där man kan välja mellan att ringa nödsamtal, byta språk eller trycka på Android-gubben för att starta.

Värt att notera är att den vita handen som ska glida över skärmen ibland fastnar som om mobilen hänger sig, ibland syns den inte alls, och ibland glider den ända fram till android-gubben. Här försöker jag givetvis trycka på android-gubben men inget händer, försöker trycka på de andra alternativen men inget fungerar, touchen verkar helt död. Efter några sekunder slängs jag tillbaka till CyanogenMod-logan som laddar och efter en stund kommer jag tillbaka till första-gången-mobilen-startas-skärmen och touchen fungerar fortfarande inte. Sågär håller det på att loopas tills jag drar batteriet.

Jag försöker bedömma om det är fel på touchen, som många andra verkar uppleva, eller om mobilen hänger sig? Vad händer för er andra om ni låter bli att trycka på android-gubben? Visas CyanogenMod-logan efter en stund eller stannar ni på start-up skärmen?

Provade att flasha om några gånger med samma resultat. Flashade sedan in orginalromen jag gjort en backup på och mobilen fungerar som vanligt nu.

Skulle uppskatta svar!

8. edvardsson

edvardsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som får fel när jag ska installera "update-cm-7.0.0-Blade-signed.zip " har förtillfället. Har förtillfället JapaneseJellyfish 2.2

9. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Vad får du för felmeddelande? Det bidrar ju lite..

10. Eskimo

Eskimo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså det går ju inte att roota den..
    Finns det ingen guide för nybörjare, går inte att komma in i bootloadern på GEN2 av zte blade

11. Birfen

Birfen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså hur kan cyanogenmod tycka att denna stable version är stabil?! rc4 va för mkt 10ggr stabilare så frågan är. Är det bara att flasha tillbaka till rc4 exakt som man flashar in en nyare rom?.

Nån som även hört om dom funderar på att fixa denna stable version?

12. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Du behöver nog byta till en nyare Clockwork recovery.

13. Nickman

Nickman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

För mig var den totalt oanvändbar. Har gått tillbaka till JJ8, med hjälp av en restore i ClockworkMod Recovery.

Gjorde precis som i den här guiden (ClockworkMod Recovery):
    http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=ZTE_Blade:_Full_Update_Guide

ROM:en fungerade bra i en halv dag. Sedan när jag tog upp telefonen, då hade den bootat om, och fastnade på CyanogenMod-animationen. Lyckades inte få den att starta igen.

Installerade om ROM:en med wipe och allt. Telefonen startar, men efter 5 minuter hamnar den istället i en oändlig rebootloop. Tar ut batteriet, startar upp igen, tillbaka till den oändliga rebootloopen.

Att den här är stable är ett skämt.

14. Birfen

Birfen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har inga problem med att den stannar vid loggan eller så men den startar om sig för ofta för att det ska va OK, men kan man inte bara flasha in en gammal rom och ta wipe +data osv?

jag använder mig av rom manager.

15. Nickman

Nickman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

ClockworkMod Recovery påverkas inte, alltså kan jag flasha in en annan rom om jag vill.

Men jag hade gjort en backup i ClockworkMod Recovery innan jag bytte till denna. Nu när jag tog restore funkade det klockrent, jag slipper göra någon wipe och installera om alla program.

16. Birfen

Birfen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okey. jag har absolut inget emot att göra en wipe det är lugnt :). tror ja slänger in rc4 igen den va jag nöjd med. men att lägga in en äldre rom är likadant som att lägga in en ny rom?. man gör samma sak antar jag?

17. Red Beaver

Red Beaver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan någon svara på om telefonen återgår till CyanogenMod-loggan om man inte trycker på Android gubben så jag vet om touchen är död eller om telefonen har hängt sig i någon slags loop? Skulle uppskatta svar!

18. zoddan

zoddan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kört den här ROMen ett tag nu och kan säga att jag inte är imponerad. JJ RLS9 var mycket satabilare. Problemen som jag stött på är:

Telefonen "dör" dvs när man tar upp den ur fickan och ska få igång skärmen så svarar den inte på någon knapptryckning och man får rycka batteriet för att den ska starta.

Vissa apps verkar bara hänga sig på svart skärm och sedan får man döda appen eller boota om telefonen.

Bluetooth verkar ha ganska stora problem vad gäller filöverföring.

Sporadiskt så laggar menyer eller så blir skärmen svart.

Spel går dock bättre men känns som att dom gjort andra saker sämre som att blädda runt i menyer.

19. Suree

Suree Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter skumt, inte stött på ett enda av dessa problem :S

20. Occz

Occz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Inte jag heller, min CM7'a funkar nästan perfekt (har stött på en bugg, då jag försöker få upp notifications via menu från homescreen så händer inget. Ingen bugg jag bryr mig något om dock)