Android 2.3.4 (Gingerbread, CyanogenMod7, CM7.1.0).

Diskussion i 'Blade' startad av fellow, 16 feb 2011.

1. Suree

Suree Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Händer inget för mig heller, använder mig dock aldrig av det :)

2. andreorn

andreorn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har kört cm7 nu ett par dagar, dvs sedan dagen "stable" releasen kom.

Allting har fungerat hur fint som helst, men imorse vaknade jag 10min efter att klockan skulle ha ringt "puuh" och upptäckte att telefonen fastnat i gröna androidgubben bootloggan... provade att starta om / ta ur batteri osv osv.. men den gick aldrig längre än så..

Så nu kör jag ss rls4b ett tag till..

CM7 e nära något bra nu, men har ändå en del kvar enligt min mening.

3. BladeSimon

BladeSimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har hängt med i denna tråd lite halvt och det verkar som att något gött är på gång!

Jag kör för tillfället JJ9, tror ni att jag inom kort kommer kunna uppgradera till en stabil Gingerbread och få en mycket kvickare ROM än min nuvarande?

4. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Jag tog precis det steget igår. (till CM7) Wow.
    Linpack: Från ~5k till ~7k...

Har inte hunnit testa så mycket mer men första intrycket är väldigt positivt. Inga buggar eller stabilitetsproblem ännu. :)

BladeSimon gillar detta.
  5. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för svaret! Det låter lovande! Uppdatera mig när du hunnit använda den till diverse vardagligt bruk. De övriga kommentarerna i tråden skrämmer mig...

6. kylex

kylex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

De skrämmer mig med. CM7 verkar inte vara något alternativ om man faktiskt använder telefonen i produktion och vill kunna lita på den. Rapporter om att den verkar bra till en början för att sedan hänga sig eller reboota efter någon dag till att vissa slutar boota helt och att folk fått gå tillbaka till annan ROM inger inget förtroende än så länge. Mina krav på en telefon är så nära 100% uptime man kan komma. En månad har inte varit några problem alls med stock 2.1, nu har jag stock 2.2 och än så länge verkar den lika stabil. Synd att man inte har en lab-telefon att experimentera med.

Stabilitet > Features.

7. borgia

borgia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Allt fungerar bra för mig på CM7, har dragit in senaste nightlyn till och med.

Hade problemet med omstart vid anslutning till laddare men det löser man ju lätt genom att ha ett alarm aktiverat...

Jag hade tidigare problem med GPS-buggen och provade att gå tillbaka till JJ för att det skulle lira, men har blivit fast i 2.3, det är så mycket snabbare och jag älskar det.

Enda jag stör mig på med CM7 just nu är att GPS-buggen visserligen är löst, på sättet att jag inte får några reboots när jag använder den. Men GPSen tar mycket längre tid att hitta position och den verkar inte uppdatera positionen löpande i tex latitude.

Jag fixade appen GPS status och nu låser den in snabbare men den automatiska uppdateringen fungerar inte ordentligt... Har försökt kolla om det är någon inställning som jag råkat kryssa ur men hittar verkligen ingenting.
    Någon som vet vad det kan bero på? :)

8. Failemon

Failemon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bifall. Jag körde JJ9 innan med en uptime på ~880 timmar med tung användning så den var Stabil, men jag tänkte testa med CM7 så jag drog in senaste Final...men blev lite besviken på det imorse. Alarmet ringde visserligen men sen hängde sig grafiken på ett konstigt sätt och efter lite pill fick jag rycka batteriet för att överhuvudtaget komma igång igen.
    Annars har jag inte haft några problem men den är helt klart inte "flickväns-säker" än.

Testa gärna, men gör en fullständig backup i recoveryn innan så man kan backa om/när man lessnar.

9. Letalis

Letalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Kör med Final sedan den kom och har "bara" haft en nerstängning än så länge.
    I övrigt så är iaf jag nöjd.

10. Plexx

Plexx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag provade CM7 precis i början när den var våldsamt buggig.
    kör jj9 idag men funderar starkt på att slänga in CM-final.

ska jag vänta ett tag till eller är den tillräckligt stabil eller kommer jag sakna min japanska kalla kaffe?

11. razer_d

razer_d Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Finns det någon version av cm7 i nuläget som inte har gps buggen? Har någon testat n39?

12. nERVEN

nERVEN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis köpt en ZTE Blade Gen2 från Comviq och är väldigt nöjd samtidigt som jag är sugen på att slänga in CM7. Ni som kör CM7 vad tycker ni om romen? Något som är buggit eller oväntade omstarter? Är det värt besväret att lägga in det?

13. Birfen

Birfen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ända jag märker av är att när bladen är på och laddas till 100% så bootar den om. Jag kör cm7 stable och den känns kvick o bra,

14. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Same shit here, rätt jobbigt ibland, men det går fort för den att boota om så det är nemas problemas :)

15. fractaluser

fractaluser Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag botade in cm7 precis eftersom min jj8 började bugga ur när jag säkert installerade några skumma pirat apps :) Iaf flashade med clockwork manuelt för att få in google appsen och romen, bootade upp, såg galet läckert ut! Körde ett tag sen börjde det att hänga sig hela tiden. Bootade om, wipade allt igen, samma sak. Fick leka dryga 10 minuter och lämnade ifrån mig telefonen så kunde jag inte sätta på den igen. Fick dra ur batteriet osv.

Slutade med att jag la in jj9 som jag skulle ha gjort för längesen, galet stabilt!

16. retro123

retro123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Har kört CM7 tre dagar nu, kan bara hålla med ovanstående, flyter på som bara den, och inga problem ännu. Håller tummarna för det här var ett rejält lyft från JJ.

Last edited: 15 apr 2011
  17. brensly

brensly Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har kört RC4an i snart två veckor och ungefär en gång per dygn så stängs telefonen av utan förvarning med den sedvanliga avstängningsvibrationen, som jag om jag har tur lyckas känna när den ligger i fickan. Rebootar gör den inte, utan jag måste sätta på telefonen som vanligt igen. Otroligt drygt, för annars tycker jag att CM7 är helt super!

18. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Låter som att en förbättrad version inte är alltför långt bort då. Borde väl inte vara översvårt att lösa avstängningsproblemet.

19. LFIK

LFIK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken guide bör man följa om man vill byta till den här nya versionen?

20. shastar

shastar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag kör 39, och gps buggen är där. Tror inte det kommer vara fixat till 40 heller.
    Men de ska ha fixat sip call felet som blade har haft bekymmer med, det är efterlängtat.

En del säger att nr40 kommer endast till gen2, så alla med gen ett måste konventera sin telefon till gen2, annars är det godnatt. :)