Android 2.3.4 (Gingerbread, CyanogenMod7, CM7.1.0).

Diskussion i 'Blade' startad av fellow, 16 feb 2011.

1. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

hmm, med allt avstängt(WiFi, 3G, sync) la jag ifrån mig den med 13% batteri när jag somnade, när jag vaknade hade den fortfarande 13% kvar...
    Med allt påslaget gick den från 100 till 98% under en natt(låång natt, ca 12h)

2. Raum

Raum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppar in lite snabbt och frågar min vanliga fråga. Är CM7 stabil nog för att byta från SS?

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

3. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Gör en backup och avgör själv.
    Alla tycker olika. Själv har jag inte ens testat ss, tycker cm7 är tillräckligt stabil. Skulle aldrig gå över till ss.

4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Förutom att det är högst personligt vad man tycker om det så verkar det här med vilka buggar man råkar ut för vara ganska individuellt. Har sett en hel del klaga på diverse instabilitets relaterade problem (t o m med samma nightly som jag lirar) som jag (och även andra vad det verkar som) ej märkt av, nu gjorde ju jag iofs en helt ren installation då det var min första cm7a.

Gick själv från ss5 till cm7 och den har varit nog stabil för mig, om batteriet är lika bra eller ej är en annan fråga, pillat en hel del på den, men rent spontant känns det som att den drar lite mer nu, trots ingen OC vilket jag körde på ss5. Jag kommer nog inte byta tillbaks om jag inte springer på några stora problem framöver.

5. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Skulle verkligen önska att någon kunde hjälpa mig.

Min mobil är en san francisco gen 1 och jag körde 2.3 med en version som fortfarande fungerade till gen 1, men eftersom jag tyckte telefonen var instabil försökte jag uppdatera till en senare.
    Uppdaterade med hjälp av guiden här:
    http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customisation/337798/gen1-to-gen2-tpt-upgrade/

Först laddade jag av misstag bara ner:

Alternative version: Gen1-to-Gen2-TPT-v7b.zip mirror size: 16.03mb md5:c1b4966604579fcc4bb2f69b83b6cb75 partitions: 2mb cache, 140mb system, 314mb data.

Och provade att starta, men romen låg inte i den.

Laddade sedan hem:
    CM7 Nightly 98 gen2 upgrade TPT is here, (size:104.01mb md5:19037c6064c7841494d299af06dbcfb7 2mb cache, 140mb system, 314mb data).

Testade då att starta upp telefonen, den gröna systemtexten kommer upp och jag kommer in i Clockworkmod v.3.0.2.7

Därifrån har jag rensat dalvik, data/factory reset samt cachen.

Har sedan från install zip from sdcard provat att instalera CM7 Nightly 98 gen2 upgrade TPT.

Har jag lyckats bricka telefonen eller hur ska jag gå tillväga för att få den att fungera?

Tacksam för alla svar!

Edit: Såg nu när jag testade att packa upp nighlty uppgrade 98 att det bildas en image fil, ska jag helt enkelt ta bort den imagefilen som bildades när jag gjorde första steget och packa upp den från nightly 98 istället eller är det för sent, är telefonen uppgraderad till gen 2 nu?

Edit 2: Otålig som man är testade jag det jag skrev i min första redigering och det fungerade.

Last edited: 12 jun 2011
  6. LFIK

LFIK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har gen1. Om jag vill installera cm_blade_full-99.zip, måste jag först uppdatera till gen2?

Måste jag även uppdatera för "update-cm-7.0.3-Blade-signed.zip"?

7. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Ja, eller alternativt använda dig av kallt_kaffe's konverterare.

wbaw's TPT gen1 -> gen2 samt TPTer som också redan inkluderar cm7, båda tillåter nedgradering till gen1 om så skulle viljas, finnes i följande trådar: http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customisation/337798/gen1-to-gen2-tpt-upgrade/
    http://android.modaco.com/content/z...m-7-0-2stable-nxx-tpt-image-for-easy-install/

cm7 converter: http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customisation/337687/cm7-universal-converter/

Körde själv en TPT och uppgraderade smärtfritt.

8. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Du måste först uppdatera till gen2, sen läste jag att det var några bekymmer i 99an för bladen, så kör på 98an.

Jag hade nog rekommenderat dig denna fil:
    http://www.filesonic.com/file/1189773421/CM7-N98-Blade-TPT.zip

Jag laddade hem den till min dator, kontrollerade MD5, kopplade in min telefon till datorn, kopierade över zip-filen till datorn därefter packade jag upp filen som nu ligger på sd-kortet.
    Det ska då skapas en imagefil, denna kontrollerade jag dock aldrig med MD5.
    Sen startar du bara telefonen med volym upp + menu + power knappen, då får du cm-7.0.3 och telefonen uppdaterad till gen2 samt dessutom läggs n98 in.

Om du kommer in i clockwork innan telefonen startar upp så se till att rensa cache, dalvik, data/factory reset.

Guiden i sin helhet finns här:
    http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customisation/337798/gen1-to-gen2-tpt-upgrade/

Pete hann före, men jag låter inlägget stå kvar.

Last edited: 12 jun 2011
  9. Terror

Terror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

kommit en CM7-N100 nu också

10. BladeSimon

BladeSimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

11. tanken22

tanken22 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade en Blade innan med original 2.1, då var det en självklarhet att uppgradera till Jellyfish.

Men nu har jag en ny, men original 2.2 (telia), är det lika självklart att uppgradera till CM7?

12. Plexx

Plexx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

13. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

14. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Kör green v4 och de senaste 24 timmarna har jag haft runt 20 frysningar. Någon annan med detta problem?

15. pingo

pingo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hade en sån loop/frysning i Green V4 efter att ha återställt wifi AP från titanium...Kör nu Green V5 och den är mycket stabil hittills.

16. Oscar.R

Oscar.R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Green, otroligt dåligt att man inte kan bara flasha och köra. Drog in n102.

17. tanken22

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag följer guiden i förstainlägget [zippa up rommen på sd-kortet och starta om med Meny, vol+, power-knapparna] så startar den bara som vanligt och inget händer.

När jag laddar ner ROM Manager och försöker ladda ner Clockworkmod Recovery där genom så säger den "Ett fel uppstod då programmet försökte köra privilegerade kommandon!"

Vad ska jag göra för att få in ROM:en?

18. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Antar att det är just en TPT du har laddat ner och packat upp den ordentligt under en /image mapp så att du inte försöker packa upp en clockwordmod zip. På min blade (en uk SF) behövdes ingen menu (ville inte ens starta när jag höll i den också) utan endast power + vol+ startade TPT processen.

19. tanken22

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstod nog inte riktigt men ja, har packat upp den under en /image mapp direkt under SDkortet från cm_blade_full-101.zip

Bara vol^ + power fungerade inte heller tyvärr

20. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Varifrån laddade du ner filen? Har du en gen1 eller gen2 blade?