Android 2.3.4 (Gingerbread, CyanogenMod7, CM7.1.0).

Diskussion i 'Blade' startad av fellow, 16 feb 2011.

1. BladeSimon

BladeSimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

De senare nightlys låter lovande! Vad finns det för kända buggar kvar i systemet? Vad saknar ni i CM7s versioner av gingerbread i nuläget? Bytte till Blue Ginger efter Nightly 111 har jag för mig. Har mycket hänt?

2. Eskimo

Eskimo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur ska jag göra om jag har vanliga cm7 Stable. Minns att det var skit svårt o installera det. Och jag hade typ lite tur. Finns det någon Guide eller något som inte är extremt komplicerad, som en vanlig person som inte är så insatt på ämnet kan fixa :)?

Tack på förhand.

3. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Var ger man feedback?

Det enda jag riktigt saknar är valmöjligheten att välja vilket format screenshots skall sparas i. Äldre telefoner kan inte ta emot png som mms.

Sent from my Blade using Tapatalk

4. Oscar.R

Oscar.R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag skulle skriva till HCDR.Jakob's twitter då det är han som ansvarar för bladen.

5. SpajX

SpajX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

De senaste nightlys är verkligen underbara när det gäller batteritid. Efter att jag kört in Nightly 131, kalibrerat batteriet samt installerat Juice Defender Ultimate så ligger batteriet nu på 93% efter 17 timmar. :)

Tidigare så kunde batteriet vara slut efter bara 20 timmar...

6. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har idag slängt in N135, då jag övergick ifrån Blue Ginger. Jag läste alla sköna kommentarer om batteritiden. När jag pluggade ur den efter en 100%-laddning kalibrerade jag inte batteriet. Jag trodde inte heller att jag skulle behöva någon juicedefender, eller liknande. Istället surfade jag lite, installerade lite spel och spelade, max en halvtimme. Batteriet hamnade därefter på cirka 90%.
    Senare tankade jag senaste avsnittet av Weeds med aDownloader, vilket tog en dryg halvtimme. Jag kollade sen på avsnittet(30min) i Moboplayer med högsta ljud och skärmstyrka. Jag är nu nere på 17%, skrämmande om jag refererar till alla tidigare inlägg.

7. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Lite fundersam här angående wifi, luren rullar på cm7 rc1, och som vi vet har ju ZTE bakat in sin "strömsparar-funktion" genom att forcera wifi att frånkoppla när luren går ner i sleep oavsett vilken wifi policy man har inställd och det enda sättet att hålla en aktiv wifiuppkoppling är att hindra luren från att just gå ner i sleep.

Provat K9 mail lite på sistone (har ej provat något annat mailprogram innan) och det verkar som att den klarar av att ta emot mail (2 st hittills, 0 missade) via wifi trots att den inte borde ha någon aktiv uppkoppling vilket jag finner konstigt. Jag antar att K9 använder sig av PUSH-tekniken, och om jag förstår det rätt så måste det krävas en aktiv datauppkoppling mot servern, så jag vet inte riktigt hur det går ihop, om det finns något undantag i ZTE's wifi policy som på något vis tillåter just PUSH på något vänster eller hur det går ihop. Tänkte höra om någon har upplevt nåt liknande eller kan förklara vad det beror på?

Jag har haft wifi på vid dessa tillfällen, men luren går ner i sleep ordentligt, kan ej väcka den med hårdvaruknapparna på fronten. Batteriförbrukningen är dessutom nästintill obefintlig samt vid varje väckning så är den tvungen att ha en liten stund på sig att återuppkoppla så om jag försöker mig på något som kräver nätåtkomst så blir det direkt klagomål, så har svårt att se hur wifi skulle kunna vara igång i bakgrunden. Självfallet är 3G data avslaget. Om någon skulle kunna göra mig lite visare skulle det som sagt vara intressant att veta hur det fungerar.

8. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Mailet kommit direkt när det blivit skickat? Om inte så kan det ju ha hänt att den kommit ut ur sleep en kort stund och då också wifi kommit på.

9. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Kommer inte ihåg de exakta tidpunkterna jag fick respektive notification, men det var definitivt samma timme som mailet har anlänt, även med största sannolikhet inom 10 minuter. Ska försöka tänka på det nästa gång (om det nu blir någon nästa gång :)).

Så du menar att luren på eget bevåg skulle väcka sig själv för att ansluta lite då och då utan att slå på skärmen? Inte helt omöjligt, men kan inte påminna mig att jag fått något annat internetrelaterat då den varit i sleep, såsom t ex market uppdatering notifications som annars dyker upp lite då och då.

10. callecool

callecool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma erfarenhet här... gick tillbaks till N131, och då är batteritiden bättre igen...

11. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick uppleva typ 5 reboots. Testar 131 istället!

12. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Skickade ett mail till mig själv bara för att undersöka detta, tog ca 14 min innan notification dök upp (kan inte svära på att K9 använder sig av push, det är bara något jag antar). Hursomhelst så var det inte möjligt att väcka luren med hårdvaruknapparna på fronten direkt efter, så när på någon sekund, att det kom in, och oftast brukar det ju vanligtvis ta några sekunder för den att gå ner i sleep ordentligt när den är vaken.

Blir riktigt konfunderad hur det här kommer sig, har som sagt aldrig fått tecken från någon annan process att det skulle funnits någon som helst aktiv uppkoppling.

13. BladeSimon

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu förstår jag vad ni syftar på angående batteritiden! Riktigt skönt! Körde batteritricket innan jag började använda N131 och har hunnit installera lite skit, tankat 55MB-spel från nätet(ett flertal försök då jag dissconnectade)... Lite annat pill. Allt med WiFi, GPS och annan skit igång. Högsta volym och skärmstyrka. Jag ligger nu på 94, med konstant användning.

14. JLindberg

JLindberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns en inställning för just den funktionen under samtalsinställningar.

15. Fiskflesk

Fiskflesk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste vara jag som är blind för jag hittar verkligen inte det där.

Jag märker faktiskt ingen förbättring av batteritiden.
    55% efter 6.5h. ca. 15min samtal, 200sms, 10min surf och lite random facebookande.
    3g och data på hela tiden.

Last edited: 21 jul 2011
  16. JLindberg

JLindberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ursäkta, hade blandat ihop och kollade inte efter... Det är som så att den funktionen ligger under "Inställningar -> Tillgänglighet" och ingen annanstans.

Fiskflesk gillar detta.
  17. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kör med N135
    35 timmar och har 21% kvar.. 3.4 timmar wifi (sync och appuppdateringar samt random surf) 2 tim röstsamtal, gott och väl 300+ sms...

kör med Juice defender och lama location profiles..

18. Ttom

Ttom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sitter nu på cm7 7.0.3, om jag vill uppdatera denna till en nyare version kan jag säkerhetskopiera med recovery, installera den nya ROMen och sen återställa alla appar och inställningar med recovery? Är sugen på att uppdatera men pallar inte fixa alla inställningar igen :/

Last edited: 25 jul 2011
  19. Fiskflesk

Fiskflesk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter 35 timmar så har jag 28% kvar..
    1h 15min surf(45min 3g, 30min wifi.) ca 100 sms, 20min röstsamtal.

Använder varken Juice defender eller någon annan app för att spara ström känns dock som att batteritiden blivit bättre.

Kan batteritiden förbättras ytterligare om jag börjar använda juice def?

20. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

I recovery gör du en sk nandroid backup av hela systemet, likt en image-klon av en windows installation, om du skulle vilja gå tillbaka kan du återställa precis som det var. Titanium backup är ett bra verktyg som rekommenderas för att göra backup på appar och dess data. Mybackup root är även det ett bra alternativ, klarar förutom apparna även sms/telehistorik/kontakter m m.

Ttom gillar detta.