Hej!
Otroligt roligt att någon tog tag i detta, TACK! Har precis laddat ned din updatev6.img, som är senaste om jag förstod rätt när jag bläddrade igenom tråden. Skriver detta medans flashningen pågår
Ett tips skulle kunna vara att testa att basera den på twk006d istället. Jag "backportade" allt från twk-007beta(x) som funkade bra till twk-006d. Det är helt klart den bästa av de releaser jag plockade ihop, såvitt jag vet inga stabilitetsproblem alls (till skillnad från 007-beta4 eller vad jag var uppe i innan både jag och min utvecklingsmiljö kraschade tillfälligt

)
Återkommer med eventuella kommentarer när jag hunnit testa!
EDIT: Såg att det diskuterades möjlighet till flash-player-stöd. Jag forskade en del del i detta när jag höll på, och problemet är att flash-komponenten distribueras binary-only av Adobe, kompilerad för armv7. rk2818 är armv6, lite förenklat, så det går helt enkelt inte, tyvärr! Åtminstone inte Adobes variant. Teoretiskt skulle man kanske kunna få igång någon opensource-player för flash, om det finns.
EDIT2: Ok nu har jag testat. Det är inte alls illa, bättre än jag trodde det skulle vara "out of the box" så att säga. Inga force-closes, det jag provat funkar osv, och det är CM7 på LL-plattan, epic!
Det är några saker jag ser direkt att man skulle kunna göra för att få upp hastigheten en hel del (nu är den ungefär som orginal-firmware till LL/Kendo, om någon minns den...)
- Byt ut cramfs mot ext3 på /system. Cramfs är djävulens påfund och fullständigt dödar CPUn, varför envisas alla med att köra det?

Gissar på 30-50% prestanda-förbättring enbart genom det. Fullt genomförbart och inte så märkvärdigt, antagligen bara att ta mina script från twk006d rakt av. Absolut prio1 om man vill fortsätta förbättra.
- Banta ned systemet / rensa ut appar. Här kan det finnas lite olika åsikter, vissa vill kanske ha en
komplett CM7 "som den är", men allvarligt, hur användbart är det med alla widgets som käkar upp allt RAM? Det är ju det första man stänger av ändå

Jag slog ihjäl allt jag direkt såg inte behövde vara igång samt bytte launcher till Zeam i vanlig ordning, och det blev bättre, helt klart.
- Det finns ingen swap-partition aktiverad. Återigen finns det delade meningar om swapens vara eller icke vara på Android, men på dessa enheterna där det är väldigt ont om RAM tror jag det är av godo. Men visst, det finns nackdelar också.
Hursomhelt, verkligen roligt att testa, trodde faktiskt aldrig jag skulle få se 2.3.x fungera så bra på LL7CK100/Kendo M7, hatten av till dig och Fun_ som ligger bakom detta!
/Twk_
Click to expand...