Android 2.3/Gingerbread till Legend

Diskussion i 'Legend' startad av Knäckebrorsan, 18 nov 2010.

  1. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu när vi vet att Legend kommer få Froyo så är väl den stora frågan: kommer vi att få 2.3/Gingerbread? Tacksam för svar!
     
  2. Dvudd

    Dvudd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. PasenRacing

    PasenRacing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Med tanke på att ingen vet än så svarar jag: NEJ! mest för att du ska få något att ha ångest över redan nu.

    OM Legend får 2.3 eller högre än 2.2 så dröjer det nog MINST 2 år tills dess, mest med tanke på att 2.2 inte har släppts helt och hållet än.
     
  4. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kommer aldrig att hända. Hur lång tid har det inte tagit för oss att få 2.2? Det märks klart och tydligt att de inte är speciellt intresserade av att göra oss nöjda och glada. Resultatet blir att jag inte köper en telefon av HTC nästa gång.
     
  5. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag förstår dig mycket väl!
     
  6. TheBasterd

    TheBasterd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma här. Har en legend nu, men ska ha en ny genom jobbet. Inte blir det en HTC...
     
  7. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ja för utan uppdateringar funkar ju inte telefonen.... suck. Varför denna jävöa hysteri kring uppdateringar?! telefonen funkar ju precis likabra ändå.
     
  8. fredrichl

    fredrichl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet för min del är att det blir väldigt rörigt med sms-buggen. Och den har funnits länge. Jag är mycket beroende av sms-växlingar, och det är helt enkelt idiotiskt just nu. Därtill är minnet skapligt fullt.

    Smsbuggen gör min vardag mycket irriterande, och i vissa avseenden saknar jag min Nokia e71.

    Att installera ett annat smsprogg är inte ett alternativ beaktat minnesbristen
     
  9. andreas764

    andreas764 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nej vi kommer inte få 2.3 det har htc själva sakt att dom bryr sig inte om oss legend ägare när det gäller 2.3 men var glada att vi får 2.2 :):)
     
  10. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Med ett UI så omfattande som Sense liggandes över Android så är det inte så konstigt att det tar tid.
    Plus att HTC ploppar ut överdrivet många mobiler samt att de nyss jobbat hårt med nyheter i Sense till de nya mobilerna. De jobbar stenhårt med att göra kunderna glada och nöjda, Glömmer du att de inte bara kör Android på sina mobiler också kanske?
    Svenska konsumenters tankegångar gör mig förbannad.
    När jag köper min mobil hoppas inte jag på en uppgradering i OSet, skulle jag göra det på min dator också?
    Jäkla snålt av MS att inte ge gratis W7 till oss med Vista.

    Nöj er med vad ni får..
     
  11. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vet du när HTC Desire fick 2.2? Första Augusti (1/8).
    Augusti September Oktober November - Det är fyra månader alldeles snart.
    Det gick alltså rätt fort att fixa 2.2 till Desire ändå, vad är det som gör att det tar sån tid att fixa 2.2 till Legend? Desire har också Sense, du har väl inte glömt det?

    Vet du när Legend fick SMS-buggen? Typ i slutet av Augusti, möjligen början av September. I ungefär tre månader har jag inte kunnat använda den inbyggda SMS-appen utan har behövt använda en tredjepartsapp. Tar det verkligen tre månader att vända en lista med SMS från ena hållet till det andra, knappast. Det felet hade de kunnat åtgärda samma dag som det kom och om inte det så i alla fall samma vecka, att påstå något annat är bara dumt.

    Jag betalar gärna för nya operativsystem men det finns inte att köpa till min mobil tyvärr. Uppdateringar och buggfixar däremot tänker jag inte betala för. Om jag köper en dator vill jag kunna installera de senaste operativsystemen på den, samma sak med mobilen, och jag vill att buggar rättas till inom rimlig tid. Om du köper en dator med Windows Vista så skulle du vara helt nöjd med att få köra det för alltid alltså? Du kan nöja dig med det du får, jag gör det inte. HTC borde kanske fokusera lite mer på redan befintliga kunder istället för att ragga nya hela tiden.

    Det är en tydlig trend här på forumet den senaste tiden att stå på mobiltillverkarnas sida i sådana här diskussioner och bli förbannade på de som vill ha uppdateringar, börjar nästan kännas lite överdrivet.
     
    Last edited: 26 nov 2010
  12. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ingen jag känner med Legend har någon "SMS-bugg".
    HTC fick tillgång till 2.2 innan den släpptes på N1, alltså tog det längre tid än vad vissa tror.
    Legend är inte samma mobiltelefon som Desire.

    Jag hade en Legend, den fungerade problemfritt de månader jag hade den dessutom.

    Om jag köper en dator med ett operativsystem förväntar jag mig inte att det ska komma ut ett nytt under tiden jag har datorn, som dessutom skall var kompatibelt med min dator.
    Däremot så är det passande att titta efter nya mjukvaror när man köper ny dator. Kommer ju inte köpa en dator med Vista nästa gång jag handlar.

    Om du drev ett företag, skulle du vilja göra 100 000 människor nöjda till dess att de köper en mobil som du inte utvecklar under tiden eller skulle du vilja ha 2 miljoner kunder som använder tio modeller du har skapat med mer utvecklat OS/UI efter varje gen, men där 10 000 av dem är nördar och inte är nöjda utan kräver mer hela tiden?

    Kalla du det en trend, men vissa är nöjda med vad de får, och gillar faktumet att de kan trimma sina gadgets utan att få stora problem ifall de kräver lite mer.
     
  13. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    HTC drog tillbaka den uppdatering när de fick reda på att den inte fungerade som den skulle så alla fick den inte, men de som fick den har fått dras med bland annat SMS-buggen, som jag skrev om förut, och några andra småsaker sen dess. Det är inte okej att det tar så lång tid att fixa en sån sak.

    Nej Legend är inte samma som Desire men de kommer från samma företag och HTC hade kunnat släppa Froyo mycket tidigare - bevisligen - men har valt att inte göra det till Legend och det tycker jag är störande. De har antagligen prioriterat annat, enligt mig borde de befintliga kunderna vara de viktigaste.

    Visst min Legend fungerar också bra och jag är nöjd med vad jag har, förutom några buggar då. Såklart, många (de flesta) bryr sig inte alls om uppdateringar men vi går här i världen mer och mer mot att köpa produkter med vissa tjänster inkluderade istället för endast varor. I det här fallet med smartphones har det blivit så att man köper en produkt som består av både en vara och en tjänst där man i företagets tjänster kan räkna in support, buggfixar, nya roliga grejer (ny mjukvara) osv. En mobil är inte längre som en Nokia 3310. Vi har köpt våra telefoner och räknar med att få tillgång till vissa tjänster, däribland finns i det här fallet uppdateringar till nya versioner av Android. Det är tillverkarna själva som har sett till att det i princip är standard numer. Det fungerar inte på samma sätt som med datorer, det hade kunnat göra det, men det gör det inte.
     
  14. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hallå, ta det lugnt! Detta är ingen "aggrisionsuttömningstråd", vi skall prata om 2.3, inte små-buggar
     
  15. Kotd424

    Kotd424 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jävligt dumt argument där. Köper man Vista får man uppdateringarna för Vista,
    W7 är ett annat OS utvecklat av samma företag. Och 2.2 är en uppdatering, inte ett nytt OS.

    Hur som helst, jag köpte en HTC för att Andriod är framtiden, men när man inte
    får uppdateringarna så får man inte heller uppleva framtiden.
    HTC har istället för att utveckla 2.2 till legend hållit på med att utveckla nya telefoner,
    vilket jag tkr är jävligt dåligt av de och så är det bara.
    De skiter ju i sina befintliga kunder och vill bara dra in mer stålar, och du vill att vi ska vara nöjd?
    Nej, jag är tyvärr inte så godtrogen...
     
  16. Anzen

    Anzen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Windows7 är en uppdatering av vista. Fortfarande windows, det som kommer till vista är buggrelaterade uppdateringar och inte en ny version av OSet.
    Froyo är fortfarande android, precis samma sak.
    Mitt argument håller.
     
  17. Kotd424

    Kotd424 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är du på riktigt? W7 är en uppföljare till Vista. Vista har fått uppdateringar
    som nya SPs osv, och dessa är ämnade för att förbättra OS:et, alltså är detta uppdateringar.
    W7 har många likheter med Vista MEN det är inte samma OS, det tillhör samma OS-familj.
    Sen är det stor skillnad mellan datorOS och mobilOS.

    Låt säga att Android 2.x är Vista, då förväntar man säga alla uppdateringar till det, såsom Android 2.2, 2.3 ect. Men sen om det kommer ut en ny version som 3.0 eller andriod X så kanske man inte ska räkna med det samma sak.
    Förstår du hur jag resonerar?
     
  18. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nu fattar JAG!! Så android 2.0-2.9 är ett "OS" och 3.0-3.9 är ett annat "OS" enligt dig?
     
  19. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hallå, hur var det med "aggressionstråd" nu då?
    Har du glömt dina egna ord redan?
     
  20. softarn

    softarn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ni kan inte jämföra 2 OS på det där sättet. Särskilt inte windows 7 som är kommersiellt OS för pcn och android som är open source OS för mobilen. När det gäller android är allt upp till tillverkarna hur långt de vill ge ut uppdateringar till telefonerna. Det enda som hindrar är väll att hårdvaran ska klara av kraven för OSet.