Android 2.3 och bluetooth tangentbord..proble!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Liten Strumpa, 19 dec 2013.

  1. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    Tänkte vara smart och köpte mig ett Bluetooth tangentord idag på Kjell och company Linocell (artnr: 94-059)
    bara för att inse att det går inte min mobil med på :( kan inte parkoppla då det bara står prova koden 0000 eller 1234 har gjort detta och provat andra koder får antingen felmeddelande gick inte att koppla ihop eller så står det återigen parkoppla och tangentbordet bara blinkar....

    googlade som en tok och insåg kan det vara därför jag fortfarande kör Android 2.3 (har en SE Live with Walkman) och har inte brytt mig om att uppdatera till Android 4

    hittade faktiskt 1 app som får igång tangentbordet Blueinput men insåg snabbt att det var enbart en demoversion och att appen kostar 14,95 euro då är jag tveksam till om det är värt så mycket pengar....

    skulle det göra nån skillnad om jag uppdaterade telefonen till Android 4.0?

    eller är det bara o inse att det som vanligt skiter sig :cry:

    bara som ett tillägg nu är jag kanske dum men jag har även ett Bluetooth headset MW600 som hela tiden funkat klockrent varför funkar det och inte ett sketet tangentbord?.............
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    att uppdatera och nedgradera telefonen är gratis. varför inte göra det och samtidigt få en bättre telefon?